שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » זמן אלול בקפסולות: מחיצות ואולטימטומים
סיקור מיוחד
לימוד בחדר האוכל, צ'ק עירבון כתנאי לכניסה לישיבה, קעמפ בקפסולה, האברכים שנשלחו לביתם, וחלוקת מזון עד לחדר השינה • בעולם הישיבות פותחים את 'זמן אלול'
בידוד מחמיר לתלמידי הישיבות מחו"ל | צילום: Alex Eidelman, שאטרסטוק

למרות החשש מפני סגר שיוטל על ידי משרד הבריאות בשל המשך התפשטות התחלואה ברחבי הארץ, היכלי הישיבות שבו בשבוע החולף לשגרה מלאה, תוך הקפדה על שמירת ההנחיות ובהתאם לתכנית הקפסולות שגיבשו משרד הבריאות ונציגי הציבור החרדי.

בישיבות אחדות התחילו את ה'זמן' בעיצומן של ימי בין הזמנים, הן בשל המצב והצורך בשהייה בבידוד והן מתוך כוונה לאחד מוקדם ככל האפשר את כלל התלמידים בהיכל המרכזי, עם תום ימי הבידוד שהושת על כלל התלמידים שייאסר עליהם לצאת מבניין הישיבה.

בישיבת 'מיר ברכפלד' במודיעין עילית התחילו ביום ראשון את זמן אלול עפ"י הנחיות משרד הבריאות כשבני הישיבה משיעור ב' עד 'ועד חמישי' מחולקים לקפסולות שניים בכל חדר, כשהבחורים אינם מורשים לצאת מהקומה בה הם שוכנים עד לסיום תקופת הבידוד ביום רביעי הבא.

היות והתלמידים התחילו את 'הזמן' בטרם הסתיימו ימי בין הזמנים הגתה הנהלת הישיבה תכנית לבחורים במסגרתה הוזמן הזמר נפתלי קמפה להנעים את שהות הבחורים בקפסולות כאשר במשך שעות ארוכות נערך במקום 'זיץ' מאולתר בהם שוררו הבחורים שירי רגש ונשמה.

בישיבת 'אורחות תורה' בה לומדים עשרות אברכים עם בחברותות עם תלמידי הישיבה, הודיעה ההנהלה כי בשל הצורך של הבחורים לשהות בקפסולות ובניתוק מהעולם החיצון, הרי שהישיבה 'משחררת' את האברכים ב'זמן אלול' הקרוב מהצורך להופיע בהיכל הישיבה.

בהודעה שמסר המשגיח הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי נאמר, כי "אברכים לא יוכלו להגיע לישיבה, שכן הם נמצאים בבתים ואינם יכולים לשהות בקפסולות". לדברי המשגיח, "שימצאו מקום אחר ללמוד", כאשר הדברים אמורים גם לאברכים שלמדו עם בחורים.

"צריכים לדעת, שאנחנו נשמעים להוראות של משרד הבריאות. בסוף הזמן נדבקו הרבה יחסית. חייבים להישמר". המשגיח הוסיף, כי "הישיבה תתנהל על פי מתכונת הקפסולות, כך שמי שבא – נכנס ב'יום כיפור קטן' דהיינו בערב ר"ח יוצא ביום כיפור גדול… כל יציאה מהישיבה הביתה, לחתונה או לבר מצוה יהיה 'חב לאחריני', ולא תהיה סליחה על זה".

ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין, שיגר בתחילת השבוע הודעה מוקלטת לכלל תלמידי הישיבה, בה ביקש להודיע כי 'זמן אלול' ייפתח כסדרו בהתאם להנחיות משרד הבריאות כאשר התלמידים ילמדו בקפסולות.

"לאור הנחיות משרד הבריאות הזמן החדש ייפתח במתכונת שונה מכל 'זמן' אחר שהכרנו עד כה. זה לא יהיה דומה למה שהיה קודם. הזמן מתחיל כרגיל, ללא פלאפונים. אין כניסה לדברים האלה. כמו שאמרנו, מי שלא יכול לעמוד בזה, כנראה הוא הוציא את עצמו מן הכלל".

עוד אמר, כי "תלמידי הקיבוץ (כ-400 במספר) ילמדו בהיכל בית המדרש של הישיבות עם מחיצות", הגרש"ב סרוצקין גילה כי "לתועלת התלמידים ולמען הסדר הטוב יוקצה בית מדרש נוסף עבור 450 בחורים נוספים, עם אוהל מיוחד שנבנה בסמוך שישמש למקום לינה עבור הבחורים".

הגרש"ב התנה את כניסת התלמידים לישיבה במתכונת החדשה בהפקדת צ'ק ביטחון ע"ס 2,500 שקלים, שייפרע אם התלמיד הפר את ההנחיות עליהם התחייב עם חזרתו לספסל הלימודים.

גם בישיבת 'בית מתתיהו' שעלתה לכותרות בהקשר להדבקה ההמונית של תלמידיה, שפונו למלוניות, חוזרים למסלול – לאחר שרובם ככולם החלימו מהנגיף.

בהנהלת הישיבה נערכו מבעוד מועד לקראת ה'זמן' החדש שהחל אתמול (רביעי) והוחלט על שורה של הנחיות למניעת מקרי הידבקות נוספים של התלמידים.

כך, ב'זמן' החדש התלמידים העולים לשיעור א', תלמידי שיעור ב' ושיעור ג', גם מי שנמצאו שליליים עד כה לקורונה, ילמדו בבית המדרש. לצד זאת ישמש חדר האוכל של הישיבה בעשרת הימים הראשונים לתחילת ה'זמן' כהיכל תורה נוסף בו ילמדו תלמידי שיעור ג' ומעלה.

שיעור א' יחולק לשלושה שיעורים, כל שיעור יהיה בקפסולה עם עד ארבעים בחורים, כאשר לכל קפסולה יוקצה מקום נפרד בבית המדרש. הבחורים ילמדו חברותא בכל הסדרים רק עם הבחורים מהשיעור שלהם – הקפסולה שלהם, וכן בפנימייה יהיה לכל קפסולה מתחם נפרד.

בישיבת חברון נקראו התלמידים להקדים את הגעתם לישיבה, כאשר כל בחור טרם כניסתו לישיבה עבר בדיקת קורונה, לצד רישום מדוקדק של פרטי התלמיד על ידי אנשי מד"א שביצעו את הבדיקות והנהלת הישיבה.

עם העברת ה'תחקיר' נכנסו התלמידים הישר לקפסולות שהוכנו מראש באופן מסודר להפליא, עבור כל תלמיד ותלמיד. התכנית היא, כי התלמידים  אשר ישהו כ-14 יום בבידוד בחדרם בישיבה, יקבלו לחדרם 3 ארוחות וכן את שאר הצרכים הנדרשים.

לאחר השבועיים הללו, יתאחדו ה'קפסולות' לדבוקה אחת גדולה, כפי שאירע ב'זמן קיץ', בערב חג השבועות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים