שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » זן הדלתא השפיע על שוק התעסוקה
כצפוי
מספר מקבלי השכר ביולי ירד בכ-30 אלף איש לעומת החודש הקודם והגיע ל-3.552 מיליון איש; היקף השכר שהועבר ירד בכ-560 מיליון ש"ח
העברת משכורת | צילום: Andrey_Popov, שאטרסטוק

מנתוני חברת מס"ב (מרכז סליקה בנקאי), המפתחת ומפעילה את המערכת הלאומית המרכזית להעברת תשלומים בישראל, עולה כי המשק הישראלי הושפע בחודש אוגוסט 2021 מזן הדלתא והגל הרביעי של נגיף הקורונה והגיב בירידה בכמות מקבלי השכר, בירידה בהיקף השכר ששולם ובירידה בשכר הנטו הממוצע ובשכר החציוני.

מספר מקבלי המשכורות בגין חודש אוגוסט (20 באוגוסט 2021 עד 10 בספטמבר 2021) עומד על 3.552 מיליון ישראלים. מדובר על ירידה בשיעור של 0.9% לעומת החודש הקודם בו קיבלו שכר 3.585 מיליון ישראלים.

מנתוני העברת "משכורות הנטו" בגין חודש אוגוסט השנה עולה כי כמות מקבלי המשכורות במשק ירדה בהיקף של כ-33 אלף איש, נתון נמוך בכ-100 אלף איש לעומת הכמות שקיבלה שכר בגין חודש מרץ 2020, לפני תחילת משבר הקורונה והשפעותיו על המשק הישראלי.

במרץ 2020 הועברו תשלומי שכר ל-3.65 מיליון ישראלים, נתון גבוה ב-2.7% מכמות מקבלי השכר ביולי 2021.

אודליה משה אוסטרובסקי, מנכ״לית מס״ב: "כפי שראינו לכל אורך משבר הקורונה, שוק התעסוקה סובל מתנודתיות הנגרמת מההגבלות המוטלות על המשק כתוצאה מגלי ההתפרצויות של הנגיף. נראה כי זו  הסיבה העיקרית לכך שאחרי שלושה חודשים של עלייה בהיקף התעסוקה במשק אנו רואים החודש ירידה במספר מקבלי השכר".  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים