שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » זן חדש ולא מוכר של קורונה התגלה בישראל
מיוצר בישראל?
המאומתים התגלו אודות לבדיקת PCR המתבצעת בנתב"ג בכניסה לישראל. במשרד הבריאות מציינים כי הזן שהתגלה, אינו מוכר עדיין בעולם
בדיקת מעבדה לנגיף הקורונה | צילום: Cryptographer, שאטרסטוק

בטיסה שנחתה השבוע בישראל משוויץ, התגלו שני מאומתים בזן חדש של קורונה. ע"פ מידע של משרד הבריאות, מדובר בזן האומיקרון משולב עם זן ה-BA2.

המאומתים התגלו אודות לבדיקת PCR המתבצעת בנתב"ג בכניסה לישראל. במשרד הבריאות מציינים כי הזן שהתגלה, אינו מוכר עדיין בעולם. עוד ציינו כי שני המקרים מהזן המשולב, שהתגלו עד כה, סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התייחס בריאיון לרדיו 103fm לזן החדש של קורונה שהתגלה בקרב נוסעים בנתב"ג: "מצאנו שילוב של אומיקרון עם BA2, זה לא דלתאקרון. אנחנו לא יודעים מה המשמעות של זה. קרוב לוודאי שההדבקה שלהם הייתה לפני הטיסה בארץ, יכול להיות שזה ווריאנט שנוצר אצלנו".

בתוך כך, מקדם ההדבקה רושם הבוקר עליה ועומד על 0.9. בעקבות כך, ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים היום (רביעי) התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו, נוכח העלייה בשיעורי ההדבקה בקורונה במספר מקומות ברחבי העולם ובארץ.

במשרד הבריאות עוקבים אחר תחלואת הקורונה, בשל ההתפרצות המחודשת של הנגיף בכמה מדינות אירופה ובמזרח הרחוק. בשל העלייה במקדם ההדבקה גם בארץ ייתכן כי ביטול חובת עטיית המסכות שתוכנן להיכנס לפועל בשבועות הקרובים יידחה במעט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים