שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » זן חדש של שפעת חזירים בסין מאיים על העולם
המגיפה הבאה?
יותר מ 10% מעובדי משחטה בסין נדבקו בנגיף ה-G4 שהנו זן חדש של מחלת 'שפעת החזירים' • ומדוע המחקר על ה'חומסים' מאיים יותר דווקא על המין האנושי?
שפעת חזירים | צילום: Tashatuvango, שאטרסטוק

האם המחלה הבאה שתאיים על העולם, עם מציאת התרופה לקורונה, כבר כאן? חוקרים בסין גילו זן חדש של 'שפעת חזירים' העשוי לעבור לבני אדם, לצאת משליטה ולעורר כאוס כמו זה של הקורונה.

הכירו את ה-G4: מדובר בנגיף מזן ה-H1N1, הנחשב לבעל מקדם הדבקה גבוה ומשמעותי, כזה שהמערכת החיסונית של האדם אינה חסינה מפניו, ונחשב לקרוב ביותר למגפת 'שפעת החזירים' שחוללה מהומה בארה"ב ובמדינות נוספות באירופה בשנת .2009. אם כי עד כה לא נמצאו עדויות כי הוא מועבר בין בני אדם ובארגון הבריאות העולמי מסרו כי הם עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות.

בכתב העת המדעי האמריקני PNAS, דווח כי לנגיף החדש "יש את כל סימני ההיכר ההכרחיים של התאמה גבוהה להדבקת בני אדם".

על פי כתב העת, המצטט מדענים מהמרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן, בין השנים 2011 – 2018, דגמו החוקרים 30,000 דגימות מאפם של חזירים במשחטות בכעשרה מחוזות בסין ובבתי חולים וטרינריים. צעד זה אפשר לחוקרים לבודד 179 נגיפים של שפעת החזירים שאותרו על ידם, רובם של הנגיפים היו מזן חדש שהחל להימצא בחזירים לראשונה מאז 2016.

בהמשך ערכו החוקרים שורת ניסויים על 'חומסים' הידועים בתסמינים הדומים לבני אדם שיש להם. נמצא כי ה-G4 היה המדבק ביותר, כאשר זה שוכפל בתאים אנושיים והציג תסמינים חמורים יותר ב'חומסים' מאשר בנגיפים אחרים שהושוו.

החוקרים גילו, כי 10.4 אחוזים מכלל העובדים במשחטות נדבקו. לצד 4.4 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית שנחשפה גם היא לנגיף.

החוקרים הביעו חשש מפני הדבקה אנושית בנגיף ה-G4, שעלולה להמשיך את ההסתגלות ולהגביר את הסיכון למגיפה. עוד כתבו החוקרים, כי "המחקר הוא כתזכורת לכך שאנו בסיכון מתמיד להופעה חדשה של פתוגנים זואונוטיים שעוברים מבעלי חיים לבני אדם, ככל הנראה כפי שקרה במגיפה הנוכחית של הקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים