שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » זנדברג חתמה על שתי יוזמות בין-לאומיות
"הפרעת פלמחים"
בכך, ישראל מחזקת את חלקה במאמץ הגלובלי לשמירה על הטבע בעידן של משבר אקלים ומשבר בריאותי שמקורו בפגיעה בטבע
חוף כינר | צילום: איגוד ערים כינרת

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, חתמה על שתי יוזמות בין-לאומיות לשמירה על 30% מהמערכות האקולוגיות היבשתיות והימיות בעולם, והודיעה על כוונתה לפעול יחד עם רשות הטבע והגנים לקידום שמורת טבע חדשה בים העמוק מול חופי פלמחים ("הפרעת פלמחים"), שצפויה להכפיל פי ארבעה את השטחים המוגנים הימיים בישראל

בכך, ישראל מחזקת את חלקה במאמץ הגלובלי לשמירה על הטבע בעידן של משבר אקלים ומשבר בריאותי שמקורו בפגיעה בטבע

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "האמצעי האפקטיבי והחשוב ביותר לשמירה על הטבע והמגוון הביולוגי בעידן של משבר אקולוגי מחריף, הוא באמצעות שמורות טבע ואזורים מוגנים מפני פעילות אנושית פוגענית. אנחנו תלויים בטבע ובשירותי המערכת לקיומנו: האוויר שאנחנו נושמים, המים שאנחנו שותים המזון שאנחנו צורכים ומעל ל-70 אחוז מהתרופות המודרניות – מקורם בטבע".

"אם אנחנו רוצים להמשיך להתקיים בבריאות ובאיכות חיים טובה על פני כדור הארץ, אנחנו חייבים להגן טוב יותר על הטבע, על מנת שישמור עלינו. לכן, אני שמחה להצטרף בשם ישראל לעשרות רבות של מדינות בעולם, שכבר הצטרפו ליוזמות הבינלאומיות להגנה על 30% מהמערכות האקולוגיות היבשתיות והימיות בעולם עד 2030".

השרה הוסיפה: "על-מנת להתחיל ביישום מיידי של ההצהרה, בכוונתי לפעול בהקדם בשיתוף רשות הטבע והגנים, להכרזה על שמורת טבע ראשונה במים הכלכליים של ישראל, באזור הרגיש ביותר מבחינה סביבתית בים התיכון שלנו – הפרעת פלמחים. ישראל היא המדינה האחרונה בדירוג מבין מדינות ה-OECD בהכרזה על שטחי ים מוגנים באזור הים העמוק".

"השמורה המתוכננת צפויה להגדיל פי ארבע את שטחן של השמורות הימיות בישראל, מ-170 קמ"ר כיום, למעל 700 קמ"ר לאחר ההכרזה. אמנם יש לנו עוד דרך ארוכה עד להגנה על 30% משטחה הימי של ישראל, אך מדובר באבן דרך חשובה ביותר".

שאול גולדשטיין מנכ״ל רשות הטבע והגנים: "אני שמח מאוד על הכרזת השרה להגנת הסביבה, שחתמה על מסמך ה-30% ומברך על החלטתה לקדם הכרזת שמורה באזור המיוחד במינו של הפרעת פלמחים. נחישותה של השרה להגדיל את השטחים המוגנים ביבשה ובים ראויה לשבח, והיא תאפשר הגנה טובה הרבה יותר על משאבי הטבע שלנו. אני מקווה שנוכל לקבל את הסמכויות המתאימות ואת המשאבים במים העמוקים הללו ולאכוף שם את ההגנות הנדרשות. השמורות בארץ חשובות הן לטבע והן לאדם, ובראייה לטווח ארוך הן טובות גם לדייגים ולשאר הגופים המעוניינים בים. שמחים להיכנס לשנה החדשה עם בשורות משמחות שכאלה!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים