שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » זנדברג: "לעצור פיתוח שדות נפט וגז"
משבר האקלים
המשרד להגנת הסביבה מפיץ את עמדתו במסגרת דוח הצוות המקצועי "לבחינה תקופתית שנייה של מדיניות הממשלה בנושא משק הגז"
שדה נפט, אילוסטרציה | צילום: michaelroushphotography, שאטרסטוק

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שלחה אתמול (ד') מכתב לשרת האנרגיה קארין אלהרר, לאחר פרסום טיוטת דוח הצוות המקצועי "לבחינה תקופתית שנייה של מדיניות הממשלה בנושא משק הגז". למכתב מצורפת עמדת המשרד להגנת הסביבה בנוגע לחיפושי גז חדשים במסגרת הוועדה.

במכתבה אמרה השרה תמר זנדברג כי: "מדינת ישראל מצטרפת למדינות העולם המפותחות ומתחייבת לאפס פליטות גזי חממה נטו בשנת 2050, ובכך מצהירה על מחויבותה לסיים את תלותה במקורות האנרגיה הפוסיליים. כעת האתגר העומד בפנינו הוא ליישם צעדי מדיניות הנמצאים בהלימה ליעד שנקבע ושיביאו לגמילה מדורגת אך מהירה ממקורות אנרגיה אלו. הצעד המיידי הנדרש הוא הפסקה מוחלטת של השקעות בתשתיות פוסיליות חדשות, לרבות אלו המתמרצות ומאפשרות פיתוח שדות נפט וגז".

לדבריה של השרה תמר זנדברג, "דוח הצוות המקצועי 'לבחינה תקופתית שנייה של מדיניות הממשלה בנושא משק הגז', משקף עמדה התומכת בהמשך פיתוח מאגרי הגז, בין השאר בטענה כי ישנן תועלות כלכליות משמעותיות למשק הישראלי. טענה זו אינה נתמכת בנתונים ובניתוח הכלכלי הנדרש. כמו כן, הדוח עוסק בהגדלת כמויות הגז שיופנו לייצוא, מתוך הנחה שבישראל יקודמו אנרגיות מתחדשות בהיקף מלא, אך יעדים ארוכי טווח ומדיניות תומכת טרם נקבעו".

במכתבה הוסיפה השרה תמר זנדברג כי "בהיותו של המאבק במשבר האקלים מאמץ גלובלי, לישראל אחריות סביבתית גם לאתגר האקלימי העולמי. פיתוח מאגרים חדשים פוגע במאבק במשבר האקלים ואף אינו בהלימה עם המדיניות העולמית לאיפוס פליטות. בנוסף לכך, פיתוח מאגרי גז חדשים מנוגד להמלצת הסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), כי על מנת לעמוד ביעדים הגלובליים להפחתת גזי חממה על מדינות העולם להפסיק את ההשקעה בפיתוח מאגרים".

השרה תמר זנדברג קראה לעצור את פרסום ואישור מסקנות הדוח, עד אשר תיקבע מדיניות חדשה על ידי משרד האנרגיה וממשלת ישראל: "מדיניות כזו צריכה לכלול יעדים לשילוב אנרגיות מתחדשות תוך הפסקה הדרגתית של השימוש בדלקים הפוסיליים. לאחר שתיקבע מדיניות זו, ולאחר שיושלמו הניתוחים הכלכליים הנדרשים, יש לבחון בשנית את מדיניות משק הגז, ולעדכן את מסקנות הדוח ככל שיהיה צורך בכך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים