שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » זנדברג נגד הפרדה ברחצה בשמורות הטבע
הדרת חרדים
השרה להגנת הסביבה הודיעה כי תתנגד ליוזמה של רשות הטבע והגנים להגדרת שעות רחצה נפרדות במקורות המים. גפני: "הוראה פרימיטיבית וחשוכה"
תגיות:
מעיין | צילום: yosefus, שאטרסטוק

החלטה אנטי דתית ראשונה: השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הודיעה כי תתנגד ליוזמה של רשות הטבע והגנים להגדרת שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים במקורות המים. הודעת השרה מגיעה לאחר מכתב שנשלח מטעם רט"ג למשרד המשפטים בחודש שעבר שבו הובעה כוונה לקדם חקיקה להפרדה מגדרית ברחצה. המכתב יצא בעקבות החלטת משרד המשפטים להשהות את הפיילוט ולאחר שמטעם היועמ"ש הובהר כי לרשות אין סמכות לפעול בנושא.

זנדברג אמרה כי " הפרדה מגדרית היא סוג של הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון. ביהמ״ש האמריקאי קבע כבר בשנות ה-50 ש'נפרד זה לא שווה'. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי. לאחר קביעת היועמ״ש שאין סמכות להפרדה, אתנגד לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה במרחב הציבורי".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב: "הוראתה של השרה החדשה להגנת הסביבה תמר זנברג שלא לאפשר לרשות הטבע והגנים שתהיינה שעות נפרדות לגברים ונשים ב-2 מקורות מים, היא "הוראה פרימיטיבית וחשוכה" הפוגעת בגברים ונשים, יהודים וערבים. על פי ההוראה, כל מי שאורח חייו שונה מאורח חייה של השרה החדשה, לא יהנה ממקורות המים ברשות הטבע והגנים אפילו לא לזמן קצר".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, בתגובה להחלטת השרה להגנת הסביבה שלא לאפשר שעות רחצה נפרדות לגברים ונשים: "‏עוד נדבך ברדיפה של הממשלה הרעה הזו נגד יהודים שומרי מצוות. מדברים על שילוב ואחדות ובעצם אומרים ליהודים שומרי מצוות: החוצה. זנדברג, קריב, ליברמן ושאר עוכרי ישראל, אנחנו העם הוותיק באומות בזכות תורתנו ואמונתנו. אתם תלכו לפח האשפה של ההיסטוריה והיהדות תישאר חיה וקיימת לנצח נצחים".

ארגון בצלמו: "השרה להגנת הסביבה שמתגאה בתמיכה בזכויות אדם פתאום פוגעת בזכויות אדם של חרדים וערבים. אנחנו נפעל לשנות את ההחלטה. רק נזכיר שמדובר בדיבורים שכן הסמכות הייתה אך ורק בידיים של היועמ"ש לממשלה ורשות הטבע והגנים רשות הטבע כבר תומכים בכך ואנחנו מאמינים ויודעים שגם היועמ"ש תומך בכך בתנאים מסויימים נזכיר שוב היוזמה לא תיפגע באף אדם שכן באותו הזמן שמעיינת יהיו בהפרדה יהיה גם באותו אתר מעיינות לא בהפרדה .וכך אף אחד לא ייפגע וכולם יקבלו את הזכות ליהנות ממשאבי טבע".

ח"כ ישראל אייכלר על הכרזת שרות איכות הסביבה והתחבורה לפרוץ את השבתות בתח"צ ולמנוע צניעות בנחלי הארץ: "שוב אנו עדים לשיטת הקומוניזם הקורא לחושך אור ולאור יקראו חושך. לאפליה והדרה ומלחמה, יקראו צדק שוויון ושלום. לכל עוול ועושק יקראו תיקון עולם. ממשלת ההונאה והרוע, דורסת בגלגלי המהפכה, את כל זכויות האדם וערכי היהדות. הכל בשם ה"נאורות והשוויון"".

"כך גם הצהרתה של השרה להגנת הסביבה, להדרת שומרי המצוות, מכל נחלי הארץ אין כניסה ליהודים, השומרים על גדרי הצניעות היהודית כהלכה. כמוה הניסיון להפעיל תח"צ בשבת, בשעה שבימות החול מתעללים בנוסעים בתחנות עמוסות בהמתנה בכיליון עיניים לאוטובוס שאינו מגיע".

"גירוש היהודים החרדים מנחלי הארץ ודיכוי משתמשי התח"צ, ממחיש לנו את כוונותיה של הממשלה הרעה. הדרת אוכלוסייה שלמה של אזרחי ישראל לא תהיה רק באוטובוסים ובמעיינות ונחלים, אלא בכל תחומי החיים. אסור לאפשר את נשיאת שם השוויון להדרה אכזרית שכזו. נעשה ככל שביכולתנו להילחם בכל בכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו, כדי לחשוף את מזימות משטר הכפייה החילוני בכל החזיתות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים