שיתוף
תגובות
צרכנות » זעם ב'שופרסל' על דו"ח המועצה לצרכנות
"מגמתית ובלתי הוגנת"
בשופרסל מגיבים לדו"ח התלונות נגד רשתות המזון של המועצה הישראלית לצרכנות ואומרים בזעם כי הדו"ח אינו משקף את האמת ומהווה התנהלות "מגמתית ובלתי הוגנת"
סניף שופרסל בחולון | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בשופרסל זועמים על המועצה לצרכנות, לאחר שפרסמה את דו"ח כמות התלונות כנגד רשתות המזון, לפיו מובילה שופרסל את הרשימה ומתמקמת במקום הראשון עם כמות התלונות הגבוהה ביותר. כאשר לטענת רשת הקמעונאות הגדולה בארץ, הנתונים לא נבדקו בצורה ראויה.

לפי שופרסל, ניתוח הנתונים אינו נכון מאחר והוא לא נבדק באופן יחסי לכמות המשלוחים שבוצעו, וכי נדרש למדוד בשיטת האחוזים פר סך המשלוחים ורק אז למדוד, ומאחר ולרשת משלוחים רבים, הגיוני שסך התלונות יגדל בהתאם.

עוד בנושא:

במכתב ששלח צביקה ביידא, סמנכ"ל הלקוחות והשירות של הרשת, למנכ"ל המועצה הזמני עופר מרום (שיסיים באוגוסט את תפקידו), מעלה ביידא טענות קשות בדבר פרסום דו"ח המועצה בעניין החברה ומאשים אותה ב"הטעיית הציבור", "הצגה שטחית" והתנהלות "מגמתית ובלתי הוגנת".

"הצגתה של שופרסל כמובילת רשימת התלונות, מבלי להתייחס לכמות המשלוחים המבוצעים על ידה בהשוואה למתחרים, מהווה הטעייה של ממש כלפי הציבור שנחשף למידע שגוי זה", טוען ביידא במכתבו.

לדבריו, "פרסום זה שלכם אף נסקר על ידי התקשורת, כמו למשל בערוץ 12 במסגרת 'תכנית חסכון' שהיא כידוע תכנית בה צופים רבים", מציין ביידא. "ברור לכל בר דעת, כי מי שמבצע כמות משלוחים הגדולה פי כמה וכמה מכל מתחרה אחר 'יזכה' לתלונות רבות יותר בהשוואה למתחרים. המדד הנכון הוא, אפוא, שיעור התלונות מסך ההזמנות (באחוזים), שאז ניתן להבין מה החלק היחסי של התלונות מסך ההזמנות".

במכתבו ממשיך ביידא ותוקף: "מצער מאד שבחרתם, שוב להציג את חברתנו באופן שלילי ולא טרחתם לעשות את המינימום המתבקש, והוא לפנות אלינו לצורך קבלת התייחסות, אשר בוודאי הייתה שופכת אור אחר ומדויק על הדברים. כחברה ממשלתית וכגוף המחויב על הנורמות של מנהל תקין ואתיקה מקצועית, אנו תמהים על הדרך בה אתם פועלים כלפינו, באופן מגמתי ובלתי הוגן, בעת האחרון".

במועצה הישראלית לצרכנות השיבו לרשת במכתב מטעמם, בו הם מסבירים, כי "ברור שאין בידי המועצה לצרכנות נתונים ביחס להיקף פעילותן של הרשתות, כך שלא ניתן לבצע דירוג מדויק. על מנת למנוע כל פרשנות לפיה היקף התלונות משקף את איכות השירות, נוסיף באתר הסתייגות. חשוב לציין כי ניסיון המועצה בטיפול בתלונות מעלה כי מבין הצרכנים שנפגעים מבתי עסק, רק אחוזים בודדים פונים למועצה לצרכנות – מכאן חשיבות פרסום הנתונים כפי שהם מתקבלים במועצה".

שופרסל היא רשת המרכולים הוותיקה והגדולה בישראל (נתח שוק של 6.95% ב־2018). היא הוקמה ב-1958 וניירות הערך שלה נסחרים בבורסה לניירות ערך בתל אביב החל מ־1980. נכון ל-אפריל 2020 לשופרסל 305 סניפים שמתוכם 23 סניפי "יש חסד" (למגזר החרדי / דתי) והיא רשת הקמעונאות בעלת הפריסה הרחבה ביותר ברחבי ישראל.

בנוסף, מפעילה הרשת מערכת קמעונאות אונליין תחת המותג "שופרסל אונליין" ומקבילו החרדי "ישיר למהדרין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים