שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » זרוע הים השתתפה בתרגיל הימי הגדול בעולם
במרחב הימי של בחריין
במהלך התרגיל התאמנו לוחמי היחידה למשימות תת-מימיות לצד מקביליהם מהצי החמישי, בנטרול מיקוש ימי, באיתור ובחילוץ תת-ימי
זרוע הים השתתפה בתרגיל הימי הגדול בעולם | צילום: דובר צה"ל

זרוע הים נטלה לראשונה חלק בתרגיל הימי הבינלאומי הגדול בעולם. התרגיל התקיים במרחב הים האדום ובמרחב הימי של בחריין שבמפרץ, בהובלת הצי החמישי האמריקאי ובהשתתפות כ-60 ציים וארגונים בינלאומיים. התרגיל המשותף נפתח בטקס במפקדת הצי החמישי בבחריין, בו השתתפו קצינים מזרוע הים.

במהלך התרגיל התאמנו לוחמי היחידה למשימות תת-מימיות לצד מקביליהם מהצי החמישי, בנטרול מיקוש ימי, באיתור ובחילוץ תת-ימי. במקביל, בצפון הים האדום ובמפרץ אילת, תרגלו לוחמי שייטת ספינת הטילים ופלגה 915 תרחישי חילוץ והצלה ותרחישי רפואה ימית לצד כוחות משמר החופים של הצי החמישי.

תרגול התרחישים בשיתוף כוחות הצי החמישי מהווה ביטוי נוסף לפעילותה  הבינלאומית של זרוע הים בכלל, ולשיתוף  הפעולה האסטרטגי והמבצעי עם הצי האמריקאי החמישי, בפרט.

דברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: "השתתפות זרוע הים בתרגיל ה-IMX שבהובלת הצי האמריקאי ממחישה את הקשר ההולך והמתעצם בין הציים, ומבוסס על עוצמה, למידה הדדית ושותפות אסטרטגית. אנחנו מתואמים ופועלים יחד עם שותפינו האמריקאים על מנת למנוע טרור במרחב הימי ולחזק את הביטחון בזירה הימית האזורית. יחד נמשיך לפתח את שיתוף הפעולה ולהעמיקו".

דברי מפקד הצי החמישי האמריקאי, אדמירל בראד קופר: "התרגיל המשותף מפגין את נחישותנו להגן יחד על החוק והסדר הבינלאומי. זוהי הזדמנות מיוחדת להרחיב את השילוביות בזמן שאנו מחזקים את הקשרים הימיים".

בחצי השנה האחרונה, עם מעבר זרוע הים ל- NAVCENT בעקבות מעבר צה"ל לפיקוד CENTCOM, נערכו מספר אימונים ותרגילים משותפים, וכן ביקורים הדדיים בין זרוע הים והצי החמישי. במהלך תקופה זו ביקר מפקד הצי החמישי, אדמירל בראד קופר, שלוש פעמים בישראל. מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, ביקר לפני כשבועיים במפקדת הצי החמישי בבחריין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים