שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » זריקה בבטן העלימה מיגרנות קשות של כמעט 50 שנה
פתרון חדשני
בן 71 סבל ממיגרנות כמעט 50 שנה | לאחר כ- 50 שנות כאב, זכה מר רפי בר סימן טוב להיפתר מהמיגרנות הקשות מהן סבל | להתחיל לחיות מחדש בגיל 71
איסוף מדדים ללא מגע בכניסה למיון שערי צדק | צילום: שערי צדק

מאז ימי המילואים בתחילת שנות העשרים לחייו ובמשך כמעט 50 שנה סבל רפי בר סימן טוב ממיגרנות קשות שהיו תוקפות אותו באופן כמעט יומיומי. "אני בן 71 וסבלתי ממיגרנות כמעט 50 שנה. זה היה בדרך כלל יום כן ויום לא. גם ביום שהכאבים לא היו עזים עדיין הרגשתי כאב כרוני מתמשך".

ד״ר אברהם אשכנזי והמטופל רפי בר סימן טוב | צילום: שערי צדק

הוא זוכר את היום שבו עשה לראשונה מילואים לאחר שסיים קודם לכן את השירות הסדיר ולפתע הופיע הכאב שלימים התברר כמיגרנה כרונית. "זה הגיע בהפתעה מוחלטת, עד אז מעולם לא היו לי שום בעיות בריאותיות. ואז התחילו המיגרנות החזקות שבאו לידי ביטוי בסבל שלא ניתן לתאר".

רפי מספר כי איכות חייו נפגעה קשות. "הייתי נשוי צעיר עם 3 ילדים ועבודה במשמר הכנסת. למדתי לתפקד עם זה כי אין דרך אחרת, הבנתי שזה משהו לכל החיים ובשום מרפאה לא נמצא הפתרון". ניסיתי את כל הרופאים והטיפולים האפשריים, כולל טיפולים לא קונבנציונאליים. כל הכדורים האפשריים ועד לדיקור ושיקויים למיניהם אבל כלום לא עזר".

רפי ביקר גם אצל נוירולוגים שהתייאשו מהמקרה שלו וגם אצל פסיכיאטרים שרשמו לו כדורים שונים. המיגרנות רק נמשכו ללא פתרון.. בגיל 70 פגש רפי את ד"ר אברהם אשכנזי, נוירולוג מומחה לכאבי ראש במרכז הרפואי שערי צדק.
"ד"ר אשכנזי פשוט הציל לי את החיים, לאחר כמה ניסיונות הוא הציע לי לקבל תרופה אותה אני מזריק כמו אינסולין בבטן. הזריקה עבדה, ומאז ב"ה אני לא סובל יותר ממיגרנות", הוא אומר ומוסיף: "בעבר איכות החיים שלי הייתה ירודה. הייתי בדיכאון תמידי ופוחד לצאת מהבית, פוחד לנסוע לחו"ל או לנופש, לא יוצא בלי כדורים. כיום אני כבר לא נזקק לתרופות אחרות ומרגיש משוחרר. כל החיים שלי השתנו מקצה לקצה".

בר סימן טוב מציין לשבח את השירות של ד"ר אשכנזי לצד היכולות המקצועיות שלו: "הוא נותן שירות מצוין, הוא מקשיב למטופלים בקשב רב ומבין אותם ומנסה לעזור והנה גם הצליח. חשוב לי שכל מי שסובל מהבעיה ומתאים לטיפול ישמע על המקרה שלי ואולי יוכל לצאת מהמעגל הנורא הזה של כאב וסבל".
דר אשכנזי מוסיף: התרופה שקיבל מר סימן טוב ניתנת בזריקה חדשנית מתחת לעור ומטרתה למנוע את התקפי המיגרנה. היא מבוססת על נטרול חלבון CGRP. לחלבון זה תפקיד חשוב בהעברת אותות הכאב במערכת העצבים בזמן התקף מיגרנה. חסימת הפעולה של חלבון זה מפחיתה את תכיפות התקפי המיגרנה ואת עצמתם, ובמקרים מסוימים, כמו במקרה של מר סימן טוב, מביאה להפסקה מוחלטת של ההתקפים. תרופה זו שייכת לדור חדש של תרופות מניעתיות למיגרנה, הנמצאות בשימוש בעולם ובארץ מזה שנים בודדות בלבד. תרופות אלה הביאו למהפכה בתחום הטיפול במיגרנה, והן מהוות בשורה של תקווה לחולים שעד היום לא מצאו דרך להקל את סבלם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים