שיתוף
תגובות
דעות » חברה תאוותנית שנשענת על דגל הצביעות
אל תטיפו מוסר
חיים פסל צפה בתחקיר 'חדשות 12' שהביא לסגירת 'ישיר למהדרין', קרא את השורות במוסף 'ממון' והפנים עוד יותר את המציאות המקוממת שידועה לכולנו
ישיר למהדרין | צילום: יח"צ

מרגע לרגע זה הולך ונראה יותר ויותר כקמפיין מתוזמר היטב, קמפיין ישיר ובוטה שכל מטרתו היא אך ורק לנגח את הצד השני ולא להביא לכדי תיקון. זה החל עם ישיר למהדרין, וזה המשיך עם כתבה מקיפה במוסף ממון בידיעות אחרונות, ובוודאי בקרוב עוד נשמע על ההמשך.

מה שהחל כבדיקה ואולי גם צודקת, בגין הפליית מחירים לכאורה כלפי הציבור החילוני עד מהרה הפך להסתה של ממש. זה לא רק בממשלה שמיישמים בפועל את מדיניות הייבוש כנגד התקציבים החרדיים, אלא גם יפי נפש למיניהם שרוממות שיטת הגם לי וגם לך לא יהיה בגרונם.

עוד בנושא:

זוהי כבר לא עוד מחאה חברתית צודקת כנגד רווחי החברות הענקיות המנצלים את כיסו של הצרכן, ביודעם כי לעיתים אין בידו כל ברירה ובדברים מסוימים ישלם כל מחיר, או כנגד העלאת מחירים כזו או אחרת כנגד רשת סופרים המעלים את המחיר כאוות נפשם.

שיטת השיווק במגזר החרדי שונה בתכלית מהשיטה אצל המגזר הכללי. לדוגמה, אין אצלנו נראות, את המשפחה הממוצעת לא מעניין מותג זה או מותג אחר, כמו שמעניין המחיר, קניה לעיתים בכמויות, ואף במשותף ועוד.

תחרות לא הוגנת

הקנאה התאווה והכבוד מוציאין את האדם מהעולם, כך לימדונו חז"ל על התחרות והמותגים התופסים את עיקר חייהם של הציבור החילוני. לא מזמן ייצא לי להיכנס לחנות במקום מגורי, על מנת לרכוש מנעלים, תוך כדי מדידות שח לי המוכר לפי תומו כמה מזל יש לי שאין לציבור החרדי את השטויות של הציבור החילוני. כאשר שאלתיו מדוע הוא שח כך, ענה לי המוכר, שלא חבש כיפה על ראשו, כי כעת ישנו טרנד חדש, ישנם נעליים, ויסלחו לי קוראי שאינני זוכר את שם הפירמה, שכעת זהו הטרנד בבתי הספר החילוניים, אך ישנה רק בעיה קטנה, הטרנד הזה עולה בסביבות כ-2,220 ש"ח. כן קראתם נכון, לזוג אחד.

וכאילו בכדי לאמת את דבריו, נכנס לחנות ילד, שעל פי מראהו אינו עובר את גיל עשר, וביקש מהמוכר זוג נעלים כאלו, המוכר השיב שאין בנמצא, והילד יצא מהחנות. לשאלתי מדוע אינו מביא מזה כמויות אם זה מה שכעת הולך, ענה לי המוכר, "לו רציתי למכור, ברור שהייתי מביא כמות. אני לא רוצה! נכנסים ילדים להורים שאינם יכולים לקנות לילדיהם מצרכים בסיסיים, אני יכול למכור להם נעליים במחיר אסטרונומי כזה?"

יודעים מה, גם אם נצא מנקודת הנחה כי צודקות המחאות בגין ההפליה במחיר, אזי הדרישה מבעלי הרשתות הייתה צריכה להיות "תשוו למחיר הזול! הנה ההוכחה שאתם יכולים! איננו רוכשים ברשתות המפקיעות מחיר!".

אך לא זוהי המטרה, המטרה האמיתית אינה הורדה לשם הורדה אלא לשם ניגוח אישי בציבור החרדי. הביטו אל עבר החנויות והמרכולים בכפרים ובישובים הערבים, לעיתים את אותן המוצרים שיש כאן, יש גם שם, רק עם כיתוב בולט בערבית, על פי רוב אפילו עם הכשר, וראו זה פלא, מעולם לא בדקו שם מחירים, מעולם לא יצאו בקמפיינים בולטים ותחקירים נוטפים שנאה בדרישה להפסיק את המחירים הזולים.

יתירה מכך, העירו נא עקרת בית חרדית ממוצעת באישון ליל או אפילו תוך שינה, והיא תענה לכם מהו מחירו של כל מוצר, היכן היה הכי משתלם לרכוש, מה היה נחוץ ומהו בגדר מותרות. להבדיל מהחילוני המצוי, שבמקרה פחות טוב, יושב על כיסאו ומזמין באופן מקוון, לא תמיד בודק את מחירם של המוצרים ומשלם על משלוח, אולם גם באם הוא כבר יצא מביתו, יהיה זה אל עבר הסופר השכונתי, שיהיה חייב לתת לו חוויית שירות, חוויית קניה, מותגים לכל המרבה במחיר, שמוכנסים לו לחשבון בקופה לאחר מכן.

אבל מאידך, אינני יודע האם האזרח החילוני המצוי הוא זה שאשם בכך, בכמות הרעל היומי המוזרק בעיתונות הכתובה כלפי האוכלוסיה החרדית, כשמביטים הם אל עבר שולחן הממשלה, והמסרים היומיומיים היוצאים ממנה לעבר הציבור החרדי, כמות הגזירות שעברו אך זה עתה בתקציב המדינה שלא שיערום אבותינו, מה הפלא שכך הם הדברים?

זהו חברים תמציתם של הדברים. חברה תאוותנית שכולה תחרות ומותגים, חברה הנשענת על דגל הצביעות אינה יכולה לבוא ולבקר את הציבור החרדי, אינה יכולה להטיף לו מוסר, אינה יכולה לקבוע לו היכן לרכוש וכיצד. רוצים גם? בבקשה, הסופרים שלנו פתוחים לכולם, המחירים נוחים, אם תרצו תמיד אתם יכולים לפנות אל אותה עקרת הבית או האברך שזה עתה עומד על ידכם ולבקש ממנו שיעור קצר בכלכלת בית, לכו תדעו, אולי בסוף עוד תצאו מושכרים.

אבל היי, בלבוש הולם, כן?!

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. תמיד ימצאו דרך איך להאשים את הציבור החרדי ואיך למצוא בו כל פעם פסול אחר מתי תבינו שהבניה אצלכם ?!?!?
    ואם כבר מדברים על מחירים ברור שבסופר חרדי המחירים יותר זולים כי אנחנו גם צורכים יותר ולכן זה משתלם לסופר למכור 200 קרונפלקסים לדוגמא ב15 שקל מאשר סופר רגיל שמוכר רק 100 ב 20 שקל ….
    אבל כמו שידוע תמיד ימצאו מה לומר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים