שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » "חברות הסלולר יחויבו לפרסם מספרים חסומים"
הנדל החליט
חברות הסלולר יחויבו לפרסם מספרים חסומים בקווים הכשרים, ולנמק את סיבת החסימה תוך יממה. בנוסף, יאסר עליהן לחסום מספרים של מוקדי חירום ומצוקה
יועז הנדל | צילום: דוברות משרד התקשורת

בהמשך לשימוע בנושא חסימות בקווים הכשרים, שפרסם משרד התקשורת בספטמבר 2020, החליט היום (א'), שר התקשורת, יועז הנדל, לקבל את המלצות הדרג המקצועי במשרד ולעדכן את רישיונות חברות הסלולר בהתאם לאסדרה החדשה שנקבעה. האסדרה שנועדה למנוע פגיעה אפשרית במשתמשי הטלפונים הכשרים, תחייב את חברות הסלולר לאפשר גישה חופשית למוקדי חירום, מצוקה, רווחה ומספרים ממשלתיים. בנוסף על כך יחוייבו חברות הסלולר לפעול בשקיפות באתר האינטרנט שלהן, ולהנגיש את המספרים החסומים.

יאסר על חברות הסלולר לחסום את מספרי הטלפון של מוקדי חירום, מצוקה ורווחה ארציים (מספרים של 3 ו-4 ספרות) ולמספרי טלפון אשר הוקצו למדינה ומוסדותיה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה שבועות.

על מנת לייצר שקיפות במספרים החסומים, חברות הסלולר יידרשו לשמור ולתעד את בקשות החסימה עבור כל מספר שנחסם, כולל נימוק סיבת החסימה, למשך כל תקופת החסימה ושנה לאחר שהוסרה.

חברות הסלולר יידרשו להנגיש באתר האינטרנט שלהן את המספרים שנחסמו, כולל את שם הגורם החוסם ואת תאריך החסימה. החברה תפרסם רשימה של עמותות ותאגידים חסומים, בעוד אנשים פרטיים יוכלו לפנות לחברת הסלולר ולקבל מידע אם הם חסומים ומהי סיבת החסימה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה חודשים מיום קבלת ההחלטה.

כל מנוי שנחסם יוכל לפנות לשירות הלקוחות של חברת הסלולר אליה הוא מנוי ולבדוק האם נחסם ואת סיבת החסימה. על החברה לספק מענה לפניה בתוך יום עבודה.

שר התקשורת, יועז הנדל: "הנפגעים העיקריים מהאופן שבו פועלים הקווים הכשרים הם הציבור החרדי, שמשלם יותר, מקבל פחות ונתון לחסימות שרירותיות. במדינת ישראל אסור שיהיו מרחבי כאוס. ההחלטה היום מחייבת שקיפות מלאה מצד החברות על חסימת טלפונים ותיאסר חסימה של קווים ממשלתיים, ומוקדי חירום והצלה. כמו כן, השקיפות תמגר את השיקולים הלא עניינים שליוו עד עכשיו את מנגנון החסימות. אני תקווה כי יהיה בכך די כדי להסדיר את התחום. אם לא כך, תתווסף רגולציה נוספת".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. הגיע הזמן
    איזה אירוניה
    את הצעד המתבקש הזה של שקיפות לחסימות שתמנע את אלפי החסימות הלא מוצדקות שגורמות סהל לציבור החרדי
    ניתן היה להוציא לפועל רק כש… החרדים באופוזיציה…

    1. צריך להבין שהם מתערבים בהחלטות של הרבנים שלנו- וזו רק ההתחלה!
      לבסוף נצטרך-אנו החרדים לוותר בכלל על טלפון סלולרי- כי הם יפתחו אותו כמו סלולרי רגיל!
      אז נחזור עוד יותר אחורה וחבל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים