שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » חברות יוכלו לבחור לדווח לבורסה רק באנגלית
אושר בוועדת הכספים
ועדת הכספים של הכנסת אישרה תיקון לתקנות ניירות ערך, כך שחברות תוכלנה לדווח לבורסה בשפה האנגלית בלבד • הסיבה: ברשות לניירות ערך סבורים שכך יגדל מספר המשקיעים
הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: Boris-B, שאטרסטוק

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ג') את הצעת תקנות ניירות ערך (דיווח בשפה האנגלית) התש"ף-2020 ותקנות ניירות ערך (דוחות תאגיד שמניותיו כלולות במדד ת"א טק-עילית) (תיקון) התש"ף-2020, העוסקת במתן אפשרות לחברות הנסחרות בבורסה לבחור לדווח לבורסה רק בשפה האנגלית.

על פי המצב המשפטי כיום, הדיווח המחייב של תאגידים מדווחים בישראל הוא דיווח בשפה העברית. התקנות שאושרו קובעות כי תאגיד המנפיק ניירות ערך לראשונה בישראל, יוכל לבחור לדווח לציבור בשפה האנגלית בלבד או רק בשפה העברית לבחירתו.

על פי התיקון החדש, שייכנס לתוקפו תוך שלושה חודשים, תאגיד מדווח שכבר הונפק לציבור יוכל להחליף את שפת הדיווח מעברית לאנגלית ולהפך באישור של דירקטוריון התאגיד.

בהודעה שפרסמה הוועדה לתקשורת לאחר אישור התיקון, צויין כי חברי הוועדה אישרו את התקנות לאחר שברשות לניירות ערך אמרו להם כי השינוי יביא לגידול במספר המשקיעים הזרים בבורסה ישראל. "אנו מכבדים את עמדת אנשי המקצוע, אך זה אישור עם כוכבית על כך שאנחנו מאפשרים ויתור על דיווח בשפה העברית", אמר יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני.

ברשות העריכו כי לא צפויות בקשות רבות של חברות לעבור ולדווח באנגלית, אך מנגד הצביעו כבר על חברות חדשות המתעניינות בהשקעה כאן, במידה ומחסום השפה יוסר.

לדברי יו"ר הרשות לניירות ערך, ענת גואטה, "כרגע חברה צריכה כדי להשקיע בישראל שני מערכים – גם בייעוץ משפטי, גם במזכירות חברה, גם תרגום, העלויות הופכות להיות כפולות. זהו שלב חשוב בפתיחת שוק ההון למשקיעים בינלאומיים. תיקון פשוט שמייצר שינוי משמעותי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים