שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » חברות פרטיות יפעילו מתחמי בדיקות קורונה
צו 8
בקרוב יוכלו אזרחי ישראל, בכפוף לתנאים מסוימים, לבצע בדיקת קורונה בביתם ללא צורך להשתרך עד למתחמי ה'היבדק וסע'
תגיות: ,
אלמטי, קזחסטן: שוטרים בבדיקות חום לנהגים חיוניים במהלך הסגר על העיר | צילום: Vladimir Tretyakov

בקול קורא שהתפרסם בימים האחרונים, פונה פיקוד העורף לחברות פרטיות ומפציר בהן להגיש הצעות מחיר להפעלת מתחמי בדיקות קורונה ברחבי הארץ, לצד ביצוע פרויקט הקמת מערך בדיקות אזרחים בבתיהם ושינוע הבדיקות למעבדות ברחבי הארץ.

בצה"ל דורשים לצורך הקמת המערך תוספת תקציבית של עוד 700 מיליון ₪.

לפני חודש וחצי הקים צה"ל את 'מפקדת אלון', אליה גויסו 2,000 חיילים שהשתתפו במאמצי משרד הבריאות והביטחון לקטיעת שרשרת ההדבקה של נגיף הקורונה. היעד שהציב תא"ל ניסן דוידי שעומד בראש הפרויקט הוא יכולת ביצוע של כ 10,000 בדיקות קורונה ליום.

המפקדה נפתחה בפועל ב-15 לאוגוסט, ועד לפני כשבועיים בוצעו 24,700 בדיקות במתחמי פיקוד העורף.

בהודעת משרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף נמסר, כי אחד מתנאי ההשתתפות במכרז הוא היכולת לעמידה ביעד של 30,000 בדיקות ליום במתחמי 'היבדק וסע' בהם זמן ההמתנה לבדיקה לא יעלה על 15 דקות.

בנוסף, נדרשים משתתפי המכרז להתחייב על יכולת ביצוע של כ-5,000 בדיקות ליממה בבתי אזרחים שאינם יכולים להגיע למתחמי הבדיקות בכוחות עצמם או כאלו הנדרשים להיות בבידוד.

בנוסף, נדרשות החברות להעביר את דיגומי הבדיקה למעבדה בתוך 11 שעות מרגע הקריאה, כאשר קצב הביצוע אמור להיות עד 100 בדיקות בשעה.

יצוין, כי פיקוד העורף ינהל בפועל את המתחמים והתחייב להקימם במוקדים הדרושים בתוך 24 שעות. כאשר לצורך כך גם יגויסו כ-3,000 אנשי מילואים, לסיוע בביצוע הבדיקות ובשינוען למעבדות. זאת, לצד היוזמה להפעלת גוף מודיעיני משולב לצה"ל, משרד הבריאות, בתי החולים, מד"א וקופות החולים בחקירות אפידמיולוגיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים