שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » חברות תעופה לא יפצו נוסעים בגין ביטול הטיסה
אושר סופית
לאחר דיונים קדחתניים בנושא, אושר סופית כי חברות התעופה לא יידרשו לפצות נוסעים שבוטלה טיסתם עקב משבר הקורונה
מטוס של חברת התעופה ישראייר | צילום: Mike Fuchslocher, שאטרסטוק

החיים בצל הקורונה מעלים דילמות כלכליות רבות בין לקוחות לנותני השירותים, בדגש לענפי התיירות והתעופה, שחוו את המכה האנושה ביותר במשבר הקורונה.

מנגד, ניצבים נוסעים רבים, שגם הם נפגעו משמעותית מהמשבר ושילמו למעשה עבור מוצר שלא סופק להם – מה שמחייב את החברות לזכות את הלקוחות על העסקה כולה, על פי חוק הגנת הצרכן, ובמקרים רבים אף לפצות אותם בשל הנזק שנגרם להם. זיכוי, שאין דרך לבצעו, שכן קופות החברות ריקות מתזרים מזומנים.

השבוע כאמור, נפלה ההכרעה – לטובת חברות התעופה. על פי החוק, שאושר בקריאה שניה ושלישית, לא יצטרכו חברות התעופה לפצות נוסעים בשל ביטול או שינוי בתנאי הטיסה עקב משבר הקורונה, כאשר התקופה שבה יוכלו להשיב לנוסעים את תמורת הכרטיס תוארך.

מטרת החוק החדש (הוראת שעה) היא הקטנת הנזקים לחברות התעופה בתקופת המשבר. 49 ח"כים תמכו בהצעה, 17 התנגדו ו-2 נמנעו.

עוד נקבע, כי במקרה של ביטול טיסה תוכל חברת התעופה להציע לנוסע, לבחירתו, שובר זיכוי במקום השבת תמורה. שובר הזיכוי יינתן לצרכן רק אם הוא יסכים לכך בכתב, על מנת לוודא שהצרכן מודע לאפשרות לקבל את כספו בחזרה במקום השובר וזכאותו של נוסע שטיסתו בוטלה לשירותי לינה במלון תוגבל לשני לילות.

ההוראה תחול למפרע על טיסות לישראל וממנה מחודש מרץ, וגם על טיסות קודם לכן ליעדים שנדרשו בבידוד בהגעתם. הוראת השעה צפויה להסתיים באוגוסט אך שר התחבורה יוכל באישור ועדת הכלכלה להאריכה עד 9 חודשים נוספים.

"במצב הנוכחי, שבו חברות התעופה נפגעו אנושות ממשבר נגיף הקורונה בשל ירידה עצומה בהיקף הביקושים, לעומת הוצאות קבועות גבוהות שיכולתן לצמצם אותן מוגבלת מאוד", נכתב בדברי ההסבר להוראת השעה. "התמשכות מצב זה מהווה סכנה ממשית להמשך קיומן של חברות התעופה הישראליות כחברות בנות–קיימא".

עוד נכתב, כי "בשל המצב הגאופוליטי של ישראל, שלפיו היא הלכה למעשה, מדינת אי בלא קשר יבשתי לשותפי הסחר והתיירות העיקריים שלה, קווי התעופה מהווים גשר עיקרי של מדינת ישראל לעולם בהקשר של מעבר בני אדם וכן של סחורות בעלות מאפיינים מסוימים. לפיכך יש חשיבות למשק בשימור יכולת הפעילות של חברות התעופה בכלל והישראליות בפרט.  בנסיבות שנוצרו יש למצוא דרכים להקטין את הנזקים שנגרמים לחברות התעופה עקב המשבר החריף בענף, ותיקון החוק המוצע הוא אחת מהן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים