שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חברי הוועדה יצאו לבחון את עמדות הבידוק
השמים נפתחים
חברי הוועדה לפניות הציבור של הכנסת סיירו בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בשדה התעופה בן-גוריון • הח"כים סיירו במתחמי הבידוק השונים והוצגו בפניהם עמדות התשאול
חברי הוועדה לפניות הציבור בסיור בנתב"ג | צילום: באדיבות המצלם

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בראשות יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר, יצאה הבוקר לסיור מיוחד בנתב"ג כדי לעמוד מקרוב אחר פעילות רשות האוכלוסין וההגירה, האמונה על הטיפול ויישום מדיניות הכניסה והיציאה לישראל בתקופת הקורונה.

כידוע, בעקבות משבר הקורונה הוטלו מגבלות על כניסתם של אזרחים זרים לישראל, ויציאתם וחזרתם של אזרחים ישראלים מחו"ל מותנה בעמידה בכללי משרד הבריאות.

רשות האוכלוסין וההגירה המהווה בקר הכניסה והיציאה לישראל, קיבלה גם את המשימה לוודא כי כל מי שנכנס ויוצא מישראל, עומד בתנאי ההנחיות והכללים לעניין הקורונה וכי הוא רשאי לצאת ולהיכנס.

בסיור שקיימה הוועדה בנתב"ג ביקשו חברי הוועדה לראות מקרוב איך הפעילות מתבצעת בשטח, לשמוע את עמדת גורמי המקצוע במקום ולהתרשם מחוויית הטיסה של הנוסעים שעברו בעמדות הבידוק והתשאול של הרשות.

את הסיור ליוו מר אמנון שמואלי, ראש אשכול רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג, מר יגאל דוכן ראש מינהל ביקורת גבולות, ונציגי רשות שדות התעופה ומשרד הבריאות בנתב"ג, שנתנו סקירה מקיפה בעניין נהלי הכניסה והיציאה מישראל בתקופת הקורונה והסנכרון המתבצע מול משרד הבריאות.

הסיור נפתח בעמדות הבידוק הראשונות באולם הטיסות היוצאות, שם נבדקים נתוני הנוסעים כדי לוודא כי אינם מחויבים בידוד או חולי קורונה וכי הם רשאי לעלות לטיסה. אמנון שמואלי: "מי שמפר בידוד או חולה, מקבל מניעה ואינו יכול לצאת מהארץ. מי שמפר בידוד אנחנו קוראים למשטרה ומי שחולה – ייצא מנתב"ג באמבולנס על חשבונו".

חברי הוועדה לפניות הציבור בסיור בנתב"ג | צילום: באדיבות המצלם

בהמשך סיירו חברי הכנסת במתחמי הבידוק השונים והוצגו בפניהם עמדות התשאול בטיסות היוצאות והנכנסות, וצפו מקרוב אחר הפעילות הענפה של רשות האוכלוסין בשדה התעופה, הנעשית כדי לוודא כי הנחיות הכניסה והיציאה מישראל נשמרות ונאכפות, במטרה לשמור על הבריאות הטסים והמגיעים. "אנחנו עושים הכול כדי להגן על האוכלוסייה ממחלה", אמר שמואלי.

במהלך הסיור, שוחחו חברי הכנסת עם הנוסעים והשבים. בין היתר, פגשו שני ישראלים שחזרו מדובאי וסיפרו על "כניסה מהירה וחלקה" לישראל.

"הגענו להתרשם מאופן הטיפול בנוסעים בתקופת הקורונה", אמר ח"כ טסלר בתום הסיור. "היה מרתק. ראינו אנשים נהדרים העושים עבודתם נאמנה במסירות אין קץ ובעבודה סביב השעון. הדבר העיקרי המונח בפניהם הוא בראש ובראשונה למנוע את התפשטות הנגיף, ולשם כך ננקטים פעולות פיקוח ובקרה גם ביציאה וגם בכניסה. כל זאת במקביל לפעולות רבות הנעשות כדי לייעל ולקצר את ההליכים הבירוקראטיים על מנת להעניק שירות ראוי ומהיר לנוסע בבטחה ובנוחות. ראוי לשבח גם שיתוף הפעולה הצמוד עם הוועדה לאורך כל השנה ועזרתם האדיבה תמיד לפתרון כל בעיה ופנייה" .

בסיור השתתפו עוד, חברי הכנסת: ינון אזולאי ואוריאל בוסו (ש"ס) יוראי להב הרצנו (יש עתיד) וואליד טאהא (הרשימה המושתפת).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים