שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חברי הוועדה לביטחון פנים סיירו בכלא עופר
"להעיר ולהיחשף"
חברי הוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי קיימו היום סיור בכלא עופר, ביקרו באגפי הכליאה, צפו ביחידות המיוחדות, קיבלו סקירה על הרחבת הכלא ובית המשפט
כלא | צילום: Bigflick, שאטרסטוק

חברי הוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי קיימו היום סיור בכלא עופר, ביקרו באגפי הכליאה, צפו ביחידות המיוחדות, קיבלו סקירה על הרחבת הכלא ובית המשפט. "הוועדה לביטחון פנים באה לסייר בכלא עופר על מנת להכיר, להעיר ולהעיר ולהיחשף לעבודת שב"ס ולהתנהלות מנגנונים שרחוקים מעין הציבור", אמרה יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי.

בסיור השתתפו נציבת השב"ס רב גונדר קטי פרי, ממ"ז מרכז, מפקד כלא עופר אביחי בן חמו, סגל הפיקוד הבכיר וחברי הכנסת מירב בן ארי, איתמר בן גביר, אמיר אוחנה, יצחק הלוי, אורית סטרוק, עמיחי שיקלי ורות וסרמן לנדה.

נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי: "סיור הוועדה בכלא הוא הזדמנות לראות את עבודת הסוהר בשטח. מתוך 14,000 כלואים, יש כ-4400 ביטחוניים בכל המחוזות. כ-1700 ביטחוניים כלואים במחוז דרום, בכלא קציעות. בכלא עופר כלואים כאלף אסירים, והוא יתרחב ויוכל לקלוט 500 אסירים נוספים. הכלא מתפקד גם כבית מעצר, כשהוא קןלט מצה"ל עצורים. רק כ-10-15% מהכלואים בעופר הם אסירים שנשפטו".

ח"כ אמיר אוחנה: "כשהייתי השר האחראי על שב"ס שמעתי את אחד הבכירים בארגון אומר שטכנולוגיה לא מחליפה בני אדם. אמרתי: בהחלט כן, ומיניתי קצין אחראי טכנולוגיה בשב"ס. הנציבה היום מסכימה עם הגישה הזו ומשקיעה יכולות כדי למטב. ההתנהלות מול האסירים הביטחוניים היא חוליה מרכזית במאבק בטרור. הרעיון היה שלי ושל קודמי בתפקיד, שתנאי האסירים הביטחוניים חייבים לרדת, והיום התנאים הם הרעים שהיו אי פעם בתולדות המדינה".

ח"כ איתמר בן גביר: "ייצגתי ביטחוניים יהודים, אז אני יודע שאפשר אחרת. עמירם בן אוליאל יושב 23 שעות ביממה בתוך תא. חשוב לי להבין למה מה שעושים לו לא קורה עם כלל הביטחוניים. אני לא מפנה את הביקורת לנציבה הנוכחית, אבל איך מגיעים למינימום, שמה שנותנים לביטחוני יהודי יתנו לביטחוני ערבי".

ח"כ רות וסרמן לנדה: "אנו נוטים לשמוע את הימנים והשמאלנים הקולניים. התקשורת נהנית לשמוע שחור ולבן, אבל צריך להבין את המורכבות, כשמצד אחד לא רוצים להיטיב עם מחבלים עם דם על הידיים, אך מצד שני יש לנו את בג"ץ מרחב מחיה, שדורש לתת להם מרחב".

נציבת שב"ס קטי פרי: "סוגיות ביטחון צריך לפתור עם כל הגורמים המשפיעים. יש רק ארגון כליאה לאומי אחד והתקופה מאתגרת".

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי: "הוועדה מלווה את סוגיית האסירים הביטחוניים ונלחמת בבורות. נמשיך ללוות חקיקה במטרה לתת לשב"ס כלים לעשות את עבודתו הכל כך חשובה. הסוגיה הזו כל כך מטרידה את הציבור. נפעל לחזק את יחידת מצדה, שהיא יחידת עילית אבל אין לה סמכויות שיטור. הוועדה מבקשת את תגובת הצבא, מדוע נשיא בית הדין הצבאי יהודה, שהיה אמור לפגוש את הוועדה, לא נפגש עמה".

‏יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק בסיום הסיור בכלא עופר: "יש עם מי ועל מה לעבוד! יש קריאת כיוון ברורה: קיטנת המחבלים בבתי הכלא חייבת להסתיים. כבר היום, בעקבות דו"ח קעטבי (ארדן), והנחיות שר הבט"פ לשעבר אמיר אוחנה – יש שיפור, אבל זה בהחלט לא מספיק. נדרש עוד שינוי משמעותי, וחשוב שיעוגן בחקיקה. השב"ס מודע, מבין ורתום".

עוד הוסיפה חה"כ סטרוק: "‏יו"ר הועדה, חה"כ מירב בן ארי מסורה לאתגר הלאומי, ולא הולכת לוותר. אחרי הסיור הזה, ברור לי ש"חוק איסור פינוק מחבלים" שלי ושל ח"כ אבי דיכטר שעליו חתמו עוד 2 שרי בט"פ לשעבר: אמיר אוחנה, וצחי הנגבי הוא גם נדרש, וגם בר-סיכוי".

ח"כ וסרמן-לנדה כתבה לאחר הביקור בטוויטר: ‏"נדהמתי לגלות, בסיור של הוועדה לביטחון פנים בכלא עופר, כי בבתי המשפט שבהם נשפטים עצורים ביטחוניים חלקם עם דם על הידיים מאפשרים למשפחת המפגע ולמשפחת נפגע העבירה לשבת באותו אולם ללא חציצה. אעשה כל שביכולתי במסגרת החוק לחייב הפרדה משמעותית, שעדיין תעמוד בדרישות עקרון פומביות הדיון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים