שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חברי הכנסת החרדים מוחים: "הנתונים שגויים"
רפורמת הכשרות
ח"כ אורי מקלב: "אתם טוענים ש72% מהעסקים נמצאים בכפל כשרות, הנתונים הם הפוכים לחלוטין, רוב העסקים בארץ לא נמצאים בכפל כשרות, דורש שתחזרו בכם"
ח"כ יעקב מרגי וח"כ יעקב אשר בוועדה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בדיון בנושא רפורמת הכשרות התקיים הבוקר ויכוח סוער בנוגע לנתונים עליהם מתבססת רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא. לדברי חברי הכנסת החרדים והדתיים, יעקב אשר, אבי מעוז ואורי מקלב, משרד האוצר מפרסם מצג שווא על החיסכון שיבוא למשק הודות לרפורמה במערך הכשרות.

יעל לינדנברג, רכזת באגף תקציבים באוצר אמרה כי בניתוח שעשו ע"פ הנתונים שמרבים בעלי העסקים מחזיקים בכפל כשרות, מדובר על חיסכון של מיליוני ש"ח.

חברי הכנסת ביקשו להעלות את הנתונים שריכז יו"ר המועצה הדתית בירושלים, המלמדים כי נתון זה הפוך לגמרי ורק 13% מחזיקים בכשרות כפולה. עוד עולה מהנתונים שבמסמך שהוגש היום לוועדה כי דווקא רפורמת הכשרות תשית עלויות חדשות על בעלי תאגידי הכשרות שיושתו לבסוף על הצרכן.

ח"כ יעקב אשר: "איך הגעתם להנחות עבודה הללו? ביקשנו את בסיס הנתונים ואת הדו"ח שהוביל למצגת זו ועד לרגע זה לא קיבלנו. נציג הרבנות פה ואומר שהמושג של כפל כשרויות לא קיים בכלל".

ח"כ אבי מעוז: "הנתונים הללו הם של דו"ח אברמזון מ2016, ע'פ נתונים של 2013. זה לא רציני".

ח"כ אורי מקלב: "אתם טוענים ש72% מהעסקים נמצאים בכפל כשרות, הנתונים הם הפוכים לחלוטין, רוב העסקים בארץ לא נמצאים בכפל כשרות, והצגנו את זה הבוקר לוועדה, אני דורש ממך לחזור בך".

קודם לכן, ח"כ מרגי הביע את מורת רוחו נוכח הבקשה למחוק מנוסח החוק "שאינו כשר לפי דין תורה" ולהחליפו בנוסח 'שלא ניתנה בעדו תעודת הכשר': "מזעזע".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. יעשו הכל בכדי לטהר את השרץ
    חרם צרכנים גם של חובשי הכיפה הסרוגה שערכי בתורה באמת חשובה להם זה הדבר שיחזיר את הכשרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים