שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חברי המועצה ומארגני האירוע נחקרים במשטרה
אסון קרלין
המאמץ במשטרה מתמקד כעת בניסיון לברר מדוע למרות כל ההתראות שהתקבלו עוד בטרם החגיגות – אף אחד לא עצר את האירוע במבנה שטרם אוכלס
זירת האסון בקרלין | צילום: רז זדא

מפלג ההונאה של מחוז תל אביב זימן הבוקר (רביעי) בעלי תפקידים במועצה המקומית גבעת זאב, ואת מארגני האירוע של חסידות קרלין לחקירה, בחשד לגרימת מותם של הבחור מאיר גלויברמן והאברך מרדכי רובינשטיין בקריסת הטריבונה בערב שבועות. כך דווח לראשונה ב'ווינט'

קצת יותר מ-48 שעות אחרי האסון ואחרי שקיבלו צווים מבית המשפט, חוקרי המשטרה פשטו בצהריים (שלישי) על מועצת גבעת זאב כחלק מחקירת האירוע, ואספו מסמכים שונים של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, וכן מסמכים של ישיבות המועצה.

בין חמישה לשמונה נחקרים הובאו לתחנת המשטרה ובהמשך יוחלט אם להביא אותם בפני שופט או לשחררם בתנאים מגבילים. המאמץ במשטרה מתמקד כעת בניסיון לברר מדוע למרות כל ההתראות שהתקבלו עוד בטרם החגיגות – אף אחד לא עצר את האירוע במבנה שטרם אוכלס.

בגבעת זאב זועמים נוכח כיווני החקירה, וטוענים: "עשינו כל מה שיכולנו לעשות. התרענו וזעקנו, ביקשנו התערבות משטרתית ואכיפה. ההרגשה היא שהמשטרה פשוט התרשלה בעניין ומחפשת קורבנות. מדוע היא לא נענתה לאזהרות שהועברו אליה ימים לפני האירוע, ובכמה אופנים? את זה צריך לחקור. השאירו אותנו להתמודד לבד מול חסידות של אלפי אנשים, באירוע לא פשוט".

עוד טוענים במועצה כי שעות ספורות לפני האירוע נציגי ביטחון מטעמם תלו שלטים שבהם נכתב כי הכניסה אסורה למקום, ונתלו גם יריעות שנועדו לחסום את הגעת האנשים פנימה, כך דיווחו אלי סניור ואלישע בן קימון.

כזכור, גורם בכיר במועצה המקומית גבעת זאב שצוטט ב'חדשות 12' אמר כי "אירוע בסדר גודל כזה לא יכול היה להתרחש בלי אישור 'בקריצת עין' של ראש המועצה שנבחר בתמיכת אנשי החסידות. למועצה המקומית גבעת זאב היו את הכלים למנוע את קיום האירוע, אך לא הוצא צו סגירה". בחסידות קרלין מאשרים כי אכן קיבלו "אישור רשמי לקיומו של האירוע".

בתוך כך, בית משפט השלום ת"א הוציא צו איסור פרסום בתיק מס': 386865/2021 הנחקר ביחידת ההונאה במחוז ת"א, שעניינו חקירת האירוע בגבעת זאב. הצו אוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה ותוקפו עד לתאריך 23.5.21.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים