שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » חברי המועצת ייסדו פורום לשיבוץ בנות סמינרים
פרסום ראשון
חברי מועצת חכמי התורה ואנשי חינוך רבים התכנסו אמש לחיזוק הקהילות הצרפתיות ולייסוד פורום חדש שיעסוק בענייני החינוך והשעה • כל הפרטים
הרב דוד יוסף שליט"א | צילום: באדיבות המצלם
צילום: ר.ח.

חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס ורבני קהילות בני התורה הצרפתיות התכנסו אמש לכינוס ראשון מסוגו, במהלכה הכריזו הרבנים על שורה של צעדים למען משפחות בני התורה בקהילה.

מאחורי המעמד, שנערך תחת הכותרת "כינוס חיזוק מיוחד", עומד ח"כ יוסי טייב מש"ס, הנמנה אף הוא על הקהילה ושם לו למטרה לדאוג שלא תהיה בת סמינר אחת בקהילה שלא משובצת לאחת ממוסדות החינוך הטובים.

את הכינוס פתח חבר מועצת חכמי התורה וראש ביהמ"ד יחווה דעת הגר"ד יוסף, שהתייחס בדבריו לגודל מעלת כינוס תלמודי חכמים וזכות הרבנים והצוות החינוכי כשמצילים כל ילד מלהגיע לחינוך זר. "זו הצלת נפשות רבות וכל הדורות שיצאו אחר כך יזקפו לזכות הנרתמים לדבג חשוב וקדוש זה", אמר.

אחריו נשא דברים חבר ה'מועצת' וראש ישיבת 'אור החיים' הרה"ג ראובן אלבז, שהתייחס למעלת דרך חינוך 'בית יעקב'.

כך גם נשא דברים רבה של קהילת 'יראים' בפריז הרה"ג יוסף דוד פרנקפורטר, שעסק בצורך להקים מוסדות מתאימים לקהילה הצרפתית. בדבריו הביע הרב פרנקפורטר דאגה מהסכנה החינוכית לילדי ישראל בצפון הארץ, בהעדר מוסדות מתאימים.

בכינוס היסוד לפורום החינוך החדש לבני הקהילה הצרפתית השתתפו גם: ראש ביהמ"ד לדיינים 'קול יהודה' וראש איגוד רבני קהילות צרפת בישראל הרה"ג אברהם דרעי, המנהל הרוחני של סמינר 'בית מרגלית' הרה"ג חיים רימר ועשרות רבני ומנהיגי הקהילות המקומיות של עולי צרפת לישראל.

כמו כן, השתתפו בכנס גם נציגי סיעת ש"ס, ח"כ יוסי טייב, ח"כ מיכאל מלכיאלי, סגר"ע ירושלים אברהם בצלאל וחבר מועצת העיר ירושלים שמואל מרציאנו.

הכנס כאמור, מסמל את ייסודו של פורום רבני חדש בקרב עולי צרפת, שצפוי לעסוק בענייני החינוך והשעה בקרב בני הקהילה, כאשר המטרה הראשונה היא לפתור את אחת המצוקות הקשות ביותר בחינוך ילדיהם – שיבוץ בנות הסמינרים והמחסור במוסדות החינוך.

כיום מתגוררים בשכונת בית וגן בירושלים 300-350 משפחות בני תורה צרפתיות, בנוסף לכ-700 משפחות בשאר השכונות בבירה.

ריכוזים גדולים נוספים של קהילות עולי צרפת קיימים גם בערים נתניה, חדרה, חריש, בני ברק, אלעד ויישובי השומרון – אך רוב רובם מתגוררים בירושלים, נתניה וחדרה.

1 הרב דוד יוסף שליט"א
צילום: באדיבות המצלם
2 אברהם בצלאל בכינוס החיזוק לעולי צרפת
צילום: באדיבות המצלם
3 הרב אברהם דרעי בכינוס החיזוק לעולי צרפת
צילום: באדיבות המצלם
4 הרב יוסף דוד פרנקפורטר בכינוס החיזוק לעולי צרפת
צילום: באדיבות המצלם
5 הרב ראובן אלבז בכינוס החיזוק לעולי צרפת
צילום: באדיבות המצלם
6 ח"כ יוסי טייב בכינוס החיזוק לעולי צרפת
צילום: באדיבות המצלם
7 הרב אורי בן נון בכינוס החיזוק לעולי צרפת
צילום: באדיבות המצלם
8 ח"כ מיכאל מלכיאלי בכינוס החיזוק לעולי צרפת
צילום: באדיבות המצלם
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים