שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חברי וועדת החקירה לצוללות הודיעו על התפטרותם
מכה לגנץ
במכתב ששיגר יו"ר הוועדה לבדיקת פרשת הצוללות הוא מאשים: "בעקבות כוונת היועמ"ש להטיל מגבלות על עבודת הוועדה, חוששני כי הוועדה נותרה עם סמכויות מוגבלות"
השופט אמנון סטרשנוב עם שר הביטחון בני גנץ בקבלת המנדט לפתיחה בחקירת פרשת כלי השיט | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

חברי הוועדה לבדיקת רכש הצוללות בראשות השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, אותה הקים שר הביטחון ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, הודיעו על התפטרותם מתפקידם, זאת בשל המגבלות אותם הטיל עליהם היועץ המשפטי לממשלה.

במכתב ששיגר לשר הביטחון בני גנץ, כתב יו"ר הוועדה השופט סטרשנוב, כי "מהדיונים המתנהלים בנושא סמכויות הוועדה בין היועץ המשפטי למערכת הביטחון ובין נציגי היועץ המשפטי לממשלה, הנני למד כי נוכח ההליכים הפליליים המתנהלים במקביל, בדעתו של היועץ המשפטי לממשלה להטיל מגבלות של ממש על עבודת הוועדה… במצב דברים זה, חוששני כי הוועדה נותרה עם סמכויות מוגבלות ביותר".

בתגובה לדברים שיגר בני גנץ מכתב למנדלבליט בו הוא דורש ממנו לסיים את תהליך הבחינה, ולאפשר למנות חברים חדשים לוועדה כדי שזו תתחיל את עבודתה.

"לאור החשיבות הרבה של הנושא, הנני מבקש לסיים באופן דחוף את הליך הבחינה ולאפשר את תחילת עבודת הוועדה משום שמדובר בנושא בעל חשיבות ראשונה במעלה, ביטחונית, כלכלית וציבורית", כתב גנץ למנדלבליט.

בתגובה לדברים אמר ח"כ בוגי יעלון מראשי 'כחול לבן – תל"ם', כי ״התפטרות חברי וועדת הבדיקה במשרד הביטחון לעניין הצוללות וכלי השייט, לנוכח מגבלות שהוטלו על ידי היועמ״ש לממשלה, מחזקת את הצורך בוועדת חקירה ממלכתית. פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה, מחייבת חשיפת האמת וניקוי האורוות, ולא ניתן “לטאטא אותה מתחת לשטיח״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים