שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » חברי קונגרס ימנעו הקמת קונסוליה פלסטינית
תקדים
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נפגש עם עשרות חברי סנאט וקונגרס. בעידודו, חברי קונגרס ממפלגתו של ביידן מתכוונים לפנות אליו כדי לשנות את ההחלטה הנוגעת לירושלים
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ | צילום: באדיבות המצלם

הצבת הקונסוליה האמריקנית שתשרת את תושבי הרשות הפלסטינית מעוררת מחלוקת פוליטית בישראל. כעת מסתבר שגם בקרב מפלגתו של הנשיא ביידן ישנה ביקורת על המהלך.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שוהה בימים האחרונים בארה"ב במטרה לפעול אל מול מה שהוא מגדיר "מגמה מדאיגה בקידום אפשרות להקמת שתי המדינות בעתיד הקרוב". הוא נפגש עם שורה של בכירים במפלגה הרפובליקנית והתקבל שם כאורח כבוד. הוא נועד גם עם חברי מפלגתו של הנשיא ביידן.

בכינוס הועידה הפלרמנטרית של המפלגה הרפובליקנית התארח גנץ כמוזמן המרכזי, ונשא נאום מדיני בפני כ-60 חברי קונגרס רפובליקנים. הוא הודה על התמיכה בישראל וביהודה ושומרון, פרס את עמדת ההתיישבות על רקע המגמות של הממשל החדש, והדגיש בפני הנוכחים כי קידום שתי המדינות יפגע בישראל ובארה"ב. חברי הקונגרס ביקשו לחזק אותו ואת המתיישבים. עם חלקם נקבעו פגישות המשך וביקורי גומלין בבנימין.

הצעד המפתיע היה בפגישות שנערכו מול חברי המפלגה הדמוקרטית. כמה מהם הזדהו עם הביקורת על הכוונה האמריקנית להציב קונסוליה עבור הפלסטינים בבירת ישראל. גנץ הסביר כי: "יש הבנה כי הצעד הזה פוגע בריבונותה של ישראל בירושלים, וגם פוגע בריבונות האמריקנית לאחר שהעברת השגרירות בשעתו היתה הכרזה למעשה על ירושלים כבירת ישראל".

מספר חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית מסרו כי בכוונתם לפעול בנושא כבר בימים הקרובים ולהעלות את הסוגיה אל הנשיא ביידן במספר דרכים, על מנת שיבחן את הההחלטה מחדש. מדובר בצעד יוצא דופן של ביקורת מבית כלפי הנשיא האמריקני באשר למדיניות הנוגעת לישראל.

ראש מועצת בנימין אומר כי "בקרב הדמוקרטים מצאנו ידידים עם אוזן קשבת ושכל ישר שלא מסכימים להחליש את מדינת ישראל וסבורים שיש להגדיל את ההשקעה בתשתיות כמו כבישים וחשמל ביהודה ושומרון ולפתח את האזור בצורה משמעותית לטובת שתי האוכלוסיות. דיברנו על צרכי החיים הבסיסיים ומצאנו שיש הסכמה רבה".

גם סוגיית ההשתלטות הערבית על שטחי יו"ש מצד הרשות הפלסטינית והאיחוד האירופי נידונו בפגישות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ביידן רוצה למחוק את כל מה שעשה טראמפ. ולכן הוא הורס לנו הכל. כי הנשיא טראמפ היה טוב לישראל ולרוב העולם.
    כל נשיא נבחר, לא יודע מה לעשות ובוחר לעשות הכל הפוך מהנשיא הקודם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים