שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » חברת אג'יס גדיש נבחרה לנהל את פרויקט המטרו
בתום מכרז
עלות המכרז מוערכת במאות מיליוני שקלים למשך מספר שנים. החתימה על החוזה צפויה בתחילת שנת 2022 • החברה תייצר תכנית פעולה מלאה לבנייה והפעלה של הרשת העתידית
המטרו | צילום: מתוך דף הפייסבוק של נת"ע

חברת נת"ע סיימה היום (ב') הליך מכרזי בינלאומי לבחירת מנהל הרשת לניהול רשת קווי המטרו במטרופולין ת"א. בתום מכרז בינלאומי בו התמודדו 4 קבוצות ישראליות ובינלאומיות מובילות בתחום, נבחרה קבוצת אג'יס גדיש לנהל את פרויקט רשת המטרו.

מדובר בשלב משמעותי נוסף בקידום פרויקט המטרו והוצאתו לפועל.

הקבוצה הזוכה תרכז ותנהל את כלל פעילות ההיערכות לביצוע רשת המטרו, ותייצר תכנית פעולה מלאה לבנייה והפעלה של הרשת העתידית של המטרופולין. אחריות זו כוללת, בין היתר, בניית מסגרת אסטרטגית לניהול וטיפול בהיבטי ביצוע המטרו השונים: רכש, תקציב, נהלי הקמה, לכידת ערך ועוד.

עלות המכרז מוערכת במאות מיליוני שקלים למשך מספר שנים. החתימה על החוזה צפויה בתחילת שנת 2022.

החברה המנהלת תהיה כפופה למנהלת ההיערכות להקמת פרויקט המטרו בחברת נת"ע, אשר אמונה מטעם נת"ע על קידום התכנון והביצוע של שלושת קווי המטרו. רשת קווי המטרו המקודמת ע"י נת"ע, כוללת 3 קווים (M1 M2 M3)הפרוסים במטרופולין גוש דן באורך של כ- 150 ק"מ, לאורכם מתוכננות כ- 109 תחנות תת קרקעיות.

תכנון הקווים מקודם במנהל תכנון באמצעות הועדה לתשתיות לאומיות ב- 4 תוכניות סטטוטוריות.

מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "פרויקט המטרו הוא חלק בלתי נפרד מבשורת המהפכה התחבורתית בגוש דן, ונת"ע מובילה אותו בבטחה מרמת החזון למציאות. בחירת החברה שתנהל את הרשת, המביאה ידע ישראלי ובין לאומי, מבטיחה רשת מטרו מתקדמת, בטוחה ונגישה שתשרת כשני מיליון נוסעים ביום".

מאיר שמרה, ראש מנהלת המטרו: "בחירת מנהל הרשת הינה אבן דרך משמעותית וחשובה בהוצאת פרויקט המטרו לפועל אשר מתבצעת בהמשך ישיר להליכי התכנון וההיערכות שנת"ע מקדמת לביצוע הפרויקט, ואשר מביאה לידי ביטוי את החיבור הנדרש וההכרחי של ידע וניסיון מקומי עם ידע וניסיון בינלאומי בביצוע וניהול של רשתות מטרו בעולם והכל במטרה להצעיד את גוש דן למהפכה התחבורתית המתבקשת ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים