שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » חברת הביטוח יעבירו מס קבוע לביטוח לאומי
החל מ-2023
חברות הביטוח יעבירו למוסד לביטוח לאומי שיעור גלובלי וקבוע מהכנסותיהן לצורך השתתפות בפיצוי כספי לנפגעים שהיה ברשותם גם ביטוח פרטי
המוסד לביטוח לאומי | צילום: MagioreStock, שאטרסטוק

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח"כ אפרת רייטן-מרום אישרה הבוקר (ב') פה אחד, במסגרת חוק ההסדרים, מנגנון התחשבנות חדש בין המוסד לביטוח לאומי לבין חברות הביטוח הפרטיות, בשל תביעות בגין תאונות דרכים.

לפי המנגנון חדש, החל משנת 2023 לא יבוצעו עוד התחשבנויות בין הצדדים על כל מקרה ביטוח בנפרד, אלא חברות הביטוח יעבירו למוסד לביטוח לאומי שיעור גלובלי וקבוע מהכנסותיהן לצורך השתתפות בפיצוי כספי לנפגעים שהיה ברשותם גם ביטוח פרטי.

כך, בין השנים 2023 ל 2025 יעבירו חברות הביטוח למוסד לביטוח לאומי 10% מסך דמי ביטוח הרכב ששולמו להן על ידי הלקוחות, ומשנת 2025 ואילך – 10.95%.

רכז רווחה באגף התקציבים במשרד האוצר, עלי בינג, אמר בדיון: "בכך אנחנו מונעים בזבוז משאבים והוצאות, הן לרשויות והן לאזרח. לא עוד התדיינויות חוזרות ונשנות בבתי משפט וביורוקרטיה מיותרת".

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן-מרום, מדוע ההסדר ייכנס לתוקפו רק החל משנת 2023, השיב בינג כי נדרשת היערכות לכך, אולם המדינה תאפשר למוסד לביטוח לאומי ולחברות הביטוח להגיע להסדר גלובלי גם על תביעות העבר.

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, אמר כי הוא עומד מאחורי ההסכם שהושג, אולם הסתייג מריבית ההיוון בשיעור של 3% שנקבעה בהסדר. "אנחנו מקבלים כאן פחות ממה שאנחנו מוציאים, וזה פוגע באיתנות הפיננסית של המוסד".

מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, ד"ר גיא רוטקופף, אמר: "לדעתנו השיעור שנקבע צריך היה להיות המוך יותר, 7 עד 8 אחוזים". סמנכ"ל הרגולציה באיגוד, עו"ד גיא סלומון: "אין מרוצים בסיפור הזה. לא היה פשוט להגיע להסכם. אבל אזרחי מדינת ישראל הם המרוויחים הגדולים כאן".

הוועדה דחתה את הסתייגויות ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) להצעת החוק. ח"כ פטין מולא (הליכוד) משך את הסתייגויות סיעתו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים