שיתוף
תגובות
משפט » חברת החשמל נקנסה בסך 13 מיליון ש"ח
בעקבות מונופול
בעקבות מניעת שירות המת"ל לעסקים שבחרו לעבור להשתמש בשירותי חשמל פרטיים קנס בית הדין לעבודה את חברת החשמל ואת הבכירים בחברה
חברת החשמל | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בית הדין לתחרות החליט להטיל עיצום כספי בסך 13 מילון שקלים על חברת החשמל, ועיצומים אישיים הנעים על בכירים בחברה בסך שבין 110 ל-165 אלף שקל. זאת לאחר שדחה את הערר שהגישה חברת החשמל ואישר את החלטת הממונה על התחרות לקנוס את חברת החשמל בעקבות ניצול מעמדה כמונופול.

בנימוק נכתב כי החלטת הממונה על התחרות לקנוס את חברת החשמל באה בעקבות ניצול מעמדה כמונופול למניעת תחרות מצד יצרני חשמל פרטיים, בכך שביטלה שירותים מיוחדים שהציעה לעסקים, אם אלה עברו ליצרני חשמל מתחרים.

החלטת הממונה עסקה בפעולות שביצעה חברת החשמל החל מאמצע שנת 2013 עד לסוף שנת 2015, במסגרתן הפסיקה את שירותי "מנהל תיק לקוח" ללקוחות אשר עברו לרכוש חשמל מיצרני החשמל הפרטיים, המתחרים החדשים שנכנסו לשוק אספקת החשמל.

במסגרת הניסיונות הרבים של הממשלה להכניס תחרות למשק החשמל, החלו בשנת 2013 יצרני חשמל פרטיים לספק חשמל ללקוחות. עם זאת, בצד התחרות שהתפתחה בייצור החשמל נותרה חברת החשמל מונופול בלעדי ברשת הולכת החשמל וחלוקתו, כך שגם יצרני החשמל הפרטיים וגם לקוחות אשר רוכשים חשמל מיצרני חשמל פרטיים חייבים להשתמש ברשת ההולכה ורשת החלוקה שבידי חברת החשמל.

כחלק משירותיה ללקוחות עסקיים במקטע ההולכה והחלוקה, העמידה חברת החשמל לרשות לקוחותיה מנהל תיק לקוח – איש קשר זמין שמלווה את הלקוח העסקי ודואג לכל צרכיו מול חברת החשמל.

שירות מנהל תיק הלקוח מסייע בין היתר בתיאום הפסקות חשמל יזומות ובליווי הלקוח העסקי בזמן אמת במקרים של תקלות ברשת החשמל, תוך מתן מידע לגבי הטיפול בתקלה וצפי הימשכותה.

שירות זה נחוץ ביותר מאחר שתקלות חשמל עשויות להביא להפסדים כספיים כבדים עבור לקוחות עסקיים בשל השבתת הפעילות. ליצרני החשמל הפרטיים אין יכולת לספק שירות דומה, היות שחברת החשמל היא מונופול מוחלט במקטעי ההולכה והחלוקה.

הפסקת שירות המת"ל שביצעה חברת החשמל כפי שפורט בהחלטת הממונה, עלולה הייתה להרתיע לקוחות עסקיים לעבור למתחרים החדשים של חברת החשמל, יצרני החשמל הפרטיים, ובכך עלולה הייתה לפגוע בתחרות המתפתחת במשק החשמל.

על פי הממונה על התחרות, "הפסקת שירות מנהל תיק לקוח אישי שביצעה חברת החשמל, עלולה היתה להרתיע לקוחות עסקיים לעבור למתחרים החדשים של חברת החשמל, יצרני החשמל הפרטיים, ובכך עלולה היתה לפגוע בתחרות המתפתחת במשק החשמל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים