שיתוף
תגובות
כלכלה » הכלכלה החרדית » חברת הנדל"ן החרדית אול-יר לפני קריסה?
נזקי המשבר
חברת הנדל"ן האמריקאית אול-יר שבבעלותו של איש העסקים יואל גולדמן עצרה תשלומים למחזיקי אגרות החוב • במשך שנתיים עלו סימני שאלה רבים בנוגע להתנהלותה הפיננסית
אחד מנכסי חברת אול-יר | צילום: מתוך צילומי החברה

חברת הנדל"ן האמריקאית שבבעלותו של יואל גולדמן, ניצבת בפני קריסה כלכלית בעקבות משבר הקורונה. החברה הודיעה בתחילת השבוע כי תעצור את התשלומים הקרובים המיועדים למחזיקי אגרות החוב של החברה.

אול –יר נפגעה קשות בעקבות המשבר, שפגע ביכולת הכלכלית של החברה להתקדם עם עסקאות שנדונו על שולחן המשא ומתן עוד לפני פרוץ המשבר. בנוסף, נרשמה פגיעה ביכולות המימון וביכולתה של החברה להחזיר את הלוואותיה.

לפני כשנתיים צצו סימני שאלה רבים סביב הדיווחים הפיננסיים של אול-יר, לאחר שבדו"חות שפרסמה לא צוינו מי הם השוכרים הגדולים והמרכזיים בפרויקטים שלה, דבר שהוא בניגוד למקובל בענף. בנוסף, הופיעו בדו"חות תשלומים מנכסים שאינם מאוכלסים – דבר שאינו מקובל בדיווח פיננסי.

אול-יר, שבבעלות יואל גולדמן, חסיד סאטמר מלייקווד פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב למגורים ברובע ברוקלין שבעיר ניו יורק. במסגרת פעילותה, עוסקת החברה בהשכרה של דירות מגורים, וכן בהקמה וברכישה של דירות נוספות להשכרה.

מסקירת המאזן הפיננסי של החברה, בחודש יוני השנה הסתכם היקף שוויה של החברה ב–2.2 מיליארד דולר, והונה העצמי היה 383 מיליון דולר, כאשר ההפרש שייך למשקיעים. כמו כן, במאזן החברה נרשם כי החברה משקללת סכום עתידי של 327 מיליון דולר מהפעילות השוטפת וממכירת נכסים מסוימים. דבר שבסוף לא הבשיל לכדי מעשה.

יצוין, כי בזמן הסקירה היו ברשות אול-יר 31 מיליון דולר נוספים זמינים בקופת החברה.

בדירקטוריון אול-יר הוחלט בשלב זה, כי החברה תשלם את התשלומים שעליה לשלם בגין הלוואות חובה, לרבות תשלומי אגרות חוב שהובטחו וכן הוצאות שוטפות הדרושות לפעילותה. "דירקטוריון החברה סבור כי בשיתוף מחזיקי האג"ח החברה תוכל להגיע להסדר שיאפשר לה אורך נשימה, שבאמצעותו תוכל להשלים את העסקות שציינה או עסקות דומות להן. זאת בתנאים המיטביים ביותר כלפי החברה, מבלי לאבד ערך משמעותי של נכסים, לטובת נושיה ובעלי מניותיה. ההסדר ימתן באופן משמעותי את השלכותיו האפשריות של המשבר", נמסר מהדירקטוריון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים