שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » חברת הרכבים טסלה נכנסה למדד S&P500
בדרך למיינסטרים
יצרנית המכוניות החשמליות תצטרף למדד היוקרתי לאחר שהציגה רווחים במשך חמישה רבעונים ברציפות • אילון מאסק גרף להונו עוד 15 מיליארד דולר והפך לעשיר השלישי בעולם
טסלה נכנסה ל- s&p 500 | צילום: Nadezda Murmakova, שאטרסטוק

טסלה עשתה צעד נוסף בדרך למיינסטרים עם ההכרזה כי יצרנית המכוניות החשמליות שהקים אלון מאסק תיכנס למדד S&P500 ב-21 בדצמבר השנה.

מדובר בציון דרך לחברה שמנסה כבר 17 שנים לפתור בעיות תזרים מזומנים ולהתגבר על הספקות של אנליסטים בוול סטריט ובדטרויט.

הצעד אמור לדרבן את המשקיעים של החברה שהניעו את המניה שלה כלפי מעלה, ומגיע בזמן שיצרנית הרכב צפויה להציג בפעם הראשונה רווחים על פני שנה שלמה. טסלה הציגה רווחים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 על אף מגפת הקורונה. רשויות מקומיות בקליפורניה הורו לסגור את מפעל הייצור היחיד של החברה בארה"ב במרץ בעקבות המגפה.

"זה היהלום שבקצפת של שנה מאוד מוצלחת עבור מאסק", אמר טוני סאקונאגי, אנליסט בחברת המחקר ברנסטיין. "זו ודאי ההוכחה האולטימטיבית שאלון מאסק היה צריך, הכרה על ידי המדד הפיננסי המשמעותי הזה".

על מנת להיכלל במדד שמעריך את שוק המניות האמריקאי צריך לצבור ארבעה רבעונים המציגים רווח נקי. טסלה הצליחה להציג רווחים בחמישה רבעונים רצופים בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה.

מנייתה של טסלה זינקה ביותר מ-14% במסחר לאחר סוף היום, כאשר הודיעו בחדשות שהיא מצטרפת למדד. מניות החברה גדלו פי ארבעה מבחינת שוויין השנה. החברה הפכה ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם לפי הערכות שוק, על אף שייצרה הרבה פחות מכוניות מחברות יריבות כמו טויוטה ופולקסווגן.

בעקבות ההודעה כבש אילון מאסק את המקום השלישי בדירוג עשירי העולם, כאשר הונו משוער כעת ב-117 מיליארד דולר והוא גדל ב-15 מיליארד נוספים. בכך עקף מאסק את מייסד פייסבוק מארק צוקרברג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים