שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » חברת S&P מביעה אמון בכלכלה הישראלית
לאחר אישור התקציב
בדוח נכתב כי הנתונים הפיסקליים טובים מהצפוי, כך שהגירעון לשנת 2021 צפוי לעמוד על 5.5% מהתוצר, ושיעור החוב לתוצר נטו צפוי לעמוד על 68.4%
מטה חברת הדירוג סטנדרט אנד פורס (S&P) בניו יורק | צילום: valeriy eydlin, שאטרסטוק

חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P פרסמה היום (ג') דוח חצי שנתי על כלכלת ישראל ובו היא מציינת את המאפיינים העיקריים בדירוג האשראי, ביניהם כלכלה מגוונת ואיתנה, חשבונות חיצוניים חזקים, מבנה חוב מיטבי לצד סיכונים גיאופוליטיים מוגברים. במאי האחרון אישרה החברה את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה הגבוהה של AA- עם תחזית יציבה.

חברת הדירוג מציינת כי כלכלת ישראל התאוששה בצורה מהירה לאחר המשבר, כשהתחזית לצמיחת הכלכלה בשנת 2021 עומדת על 6.5%, בזכות סקטור היי-טק חזק והפקת הגז הטבעי. החברה מציינת לחיוב את פרויקט החיסונים והיותו מהיר ויעיל, דבר שאיפשר לממשלה להימנע מהטלת סגר למרות העלייה בתחלואה.

החברה מציינת בהודעתה כי הקמת הממשלה ביוני 2021 הביאה לסיומה של תקופת אי וודאות פוליטית. זאת, לאחר ארבע מערכות בחירות בשנתיים. עד כה, הממשלה הצליחה להעביר מספר החלטות משמעותיות, כולל העברת תקציב המדינה לשנים 2021-2022, מהלך שיוסיף אמון למדיניות הפיסקלית מעבר לטווח הקצר. חוק ההסדרים כולל מספר רפורמות מבניות, ובהן צעדים להפחתת רגולציה, העלאת גיל הפרישה לנשים, השקעה ניכרת בתשתיות והבטחת התשואה בקרנות הפנסיה.

עוד נכתב בדוח כי הנתונים הפיסקליים טובים מהצפוי, כך שהגירעון לשנת 2021 צפוי לעמוד על 5.5% מהתוצר, ושיעור החוב לתוצר נטו (בניכוי פקדונות נזילים) צפוי לעמוד על 68.4%. החברה צופה שהיציבות הפיסקלית תימשך, ומציינת בהקשר זה את הגישה המצוינת לשוקי ההון המקומיים והבינלאומיים הכוללת הנפקות איגרות החוב שבוצעו לטווחים של 30 עד 100 שנה, כמו גם את התמיכה של בנק ישראל בממשלה והיותו מוסד אמין ביותר, בעל ניסיון רב שנים של עצמאות מוניטרית.

בהודעה נכתב כי אחת מהמגבלות על דירוג האשראי היא הסיכונים הביטחוניים והגיאופוליטיים, אך יחד עם זאת מצויינים לחיוב הסכמי אברהם שנחתמו עם שורת מדינות במזרח התיכון.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "ההודעה של חברת הדירוג S&P, שמתווספת לזו של חברת FITCH, היא עדות נוספת לאיתנותו של המשק הישראלי שהתמודד בהצלחה עם משבר הקורונה ולחשיבות של העברת תקציב המדינה ושורת הרפורמות שיתמכו בהמשך הצמיחה של הכלכלה הישראלית".

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "השמירה על הדירוג הגבוה של AA- בחברת  S&P  לאורך כל תקופת משבר הקורונה, חרף הוצאות הממשלה הגבוהות מאוד, נובעת, בין היתר, מהנגישות הגבוהה לשווקים ומיכולת המימון של מדינת ישראל, בארץ ובחו״ל, גם בתרחישי גירעון קיצוניים. כעת, חברת הדירוג מציינת לחיוב את קצב ההתאוששות המהיר של המשק והירידה בגירעון הנובעת בעיקר מצד ההכנסות, עם הגידול בוודאות שהביא איתו אישור התקציב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים