שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » חבר המועצת: להזמין משטרה למפרי ההנחיות
פסק דרמטי
פסק הלכה דרמטי מתפרסם היום, כאשר במענה לשאלה שהגיעה לפתחו הורה הגר"י זילברשטיין כי במידה והנחיות הקורונה הופרו בבית הכנסת – על המתפללים להודיע על כך לרשויות
תלמיד ישיבה צועד ברחובות ירושלים עם מסיכת הגנה מנגיף הקורונה | צילום: Alex Eidelman, שאטרסטוק

חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, העביר היום הוראה דרמטית לאברך שתהה באשר לצעדים שעליו לנקוט במידה ובבית הכנסת בו הוא מתפלל מפרים את ההנחיות ומתפללים לא מסכה. הגר"י הורה לאברך להלשין על מפר ההנחיות למשטרה, ואף אמר לו כי אין בכך עבירה של 'בין אדם לחברו'.

"אני מתפלל בבית הכנסת 'ביאלה' – יש חצי בלי מסכה והחצי השני כמעט כולם עם מסכה. היום הגיע יהודי, לא יודע אם הוא מאה או תשעים אחוז, בלי מסכה, אמרתי לו 'תלך לשם, אל תשב פה'. הוא התקרב אליי, אמרתי לו 'לך מפה, תחזור לשם'. צעקתי לכולם כמה יהודים צריכים למות כדי לשמור. אחרי התפילה הגיע מישהו מאלו שלא שומרים כלום, ותהה 'איך פגעת ביהודי? אתה צריך לבקש מחילה' השאלה אל הרב אם הייתי בסדר?", שאל האברך את הגר"י זילברשטיין.

האברך הופתע לשמע התשובה, כאשר הגר"י זילברשטיין אמר לו כי היה עליו להזמין משטרה. "היית קצת לא בסדר. במקרה כזה צריכים לקרוא למשטרה. אתה לא קראת למשטרה ואתה לא היית בסדר. רבי עקיבא איגר אומר לקרוא למשטרה, הצעקה לא מועילה" , אמר חבר המועצת לאברך.

כששאל אם עליו לבקש מחילה, השיב לי הגר"י, כי "העבירה הכי גדולה זה לבקש מחילה, חס ושלום".

האברך הוסיף והקשה האם הדין בחו"ל, שם המשטרה של גויים, הדין שונה והופתע בשנית, כשנענה כי "אצל רבי עקיבא אייגר שהיה בחו"ל עם משטרה לא יהודים, אמר לקרוא למשטרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים