שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "חגיגות הנוצרים כן, הילולת הבבא סאלי לא"
"ממשלה רפורמית"
לאחר שהמשטרה הודיעה כי היא אוסרת את קיום הילולת הבבא סאלי בנתיבות – חברי הכנסת מגנים את המהלך וקוראים לציבור להגיע להילולא כרגיל "להצביע ברגלים"
חברי כנסת החרדים. משה גפני, יעקב ליצמן, אורי מקלב ובצלאל סמוטריץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צילום: ערוץ כנסת

לאחר שהמשטרה הודיעה מוקדם יותר היום כי היא אוסרת את קיום ההילולא המסורתית של הבבא סאלי בנתיבות – חברי הכנסת מגנים את המהלך וקוראים לציבור להגיע להילולא כרגיל "להצביע ברגלים".

סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת יעקב מרגי בנאום מחאה נגד משטרת ישראל שהחליטה באופן שרירותי ובצעד פחדני על ביטול הילולת הבבא סאלי זיע"א שתתקיים בשבוע הבא אי"ה. "הממשלה מעבירה מסר כי לציבור הדתי והמסורתי אין פתחון פה בקדנציה הזו. הציבור יצביע ברגליו, אם בכל שנה היו עשרות אלפים, השנה יעלו מאות אלפים להילולא בצעדת מחאה". "משטרת ישראל תצטרך להתמודד עם זה, אני הזהרתי".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "הממשלה האנטי יהודית הזו משאירה את מופעי התרבות, את משחקי הספורט, ואת חגיגות הסילבסטר, אבל את הנושא היהודי של הילולת הבאבא סאלי היא סוגרת. סופה של הממשלה האנטי יהודית הזו קרוב".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "יהדות לא, נצרות כן? לא ייתכן שהממשלה תאסור על יהודים להשתתף באירוע דתי וחשוב לקהל המאמינים, אבל תאשר אירוע נוצרי. כנראה שמי שמנהיג את הממשלה מעדיף את הנצרות ולא את היהדות".

ח"כ מירי רגב: "הממשלה מתיוונת, מבטלת את ההילולה של הבאבא סאלי, מסורת ארוכה שנים. אבל במסיבות הוארינטים של הסילבסטר הם לא פוגעים. איזו צביעות ומוסר כפול".

ח"כ יצחק פינדרוס על החלטת המשטרה לאסור את הגעת המתפללים לציון הבבא סאלי זיע"א ביום ההילולה: "לא מבין את ההיגיון של הממשלה. חגיגות הסילבסטר – אין בעיה בריאותית, אבל כשרואים מורשת יהודית פתאום יש בעיה?".

ח"כ אוריאל בוסו תוקף במליאת הכנסת את נציגי הממשלה – "נולדו כאן רעיונות של מקבלי ההחלטות סביב הקורונה וההחלטות לקראת ההילולא המסורתית של סידנא בבא סאלי זיע"א, ראש הממשלה אומר בציניות תדרשו שם תו ירוק ותבקשו ברכה עבורי".

"כאשר בפתח מתקרבים חגיגות סוף השנה הלועזית עם המוניות חוגגת ואין איש נותן את דעתו בנושא, "כל הדואגים לשלום הציבור ולבריאותם" מחווים את דעתם בזמן שאין להם מושגים במסורת ובמנהגים ההילולא מתקיימת עשרות שנים במקום פתוח, אירוע שמתפרס על כמה ימים וזה הדבר היחיד שיש לכם לדבר עליו בדיונים על הקורונה? אפה חגיגות והמסיבות הצפופות שמתקיימות בימים אלו, אבל כפי שכבר ראינו לאורך כל הדרך. אין לו באמת משילות ולא סמכות להגיד מה מותר מה אסור הפקידים מנהלים אותו, הנורבגים שולטים בו, וכל אצבע מאיימת על השיירה שלו".

ח"כ משה אבוטבול: "בשבוע הבא תתקיים הפגנת מחאה המונית נגד הממשלה של כל הציבור המסורתי ומי שחשוב לו מדינה יהודית. ההפגנה תתקיים בפריפרייה בעיר נתיבות תחת כיפת השמיים (קורונה) במתחם הענקי של קבר סידנא בבא סאלי זיע״א. דין נתיבות והפריפרייה כדין בלפור".

ח"כ קטי שטרית: "הממשלה החליטה: "חגיגות סילבסטר כן, הילולת הבבא סאלי לא. לא יעזרו להם הניסיונות למחוק את האירועים החשובים ליהודים, אני להילולה אגיע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים