שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » חגים שכולם נתינה ואהבה
סיכום אישי
בטור מיוחד ומרגש מספק מנהלה החינוכי של פנימיית 'קריית הילד' – הרב שמואל גבירר – הצצה מרתקת לעולם שכולו נתינה ואהבה – גם בתקופת קורונה
קרית הילד | צילום: יוכי שמעון, בחזית מדיה

תקופת החגים בשנה זו היתה מאתגרת לכולם, בכל בית היו את המורכבויות עקב ההגבלות והלחצים, אך בעולם הפנימיות האתגרים גדולים שבעתיים, אם בגלל כמות הילדים והמורכבויות שבלאו הכי קיימות, ואם בגלל שבכל שנה יש שבתות חופשיות בהן חלק מהנערים הולכים לבתיהם, והחלק האחר הולך למשפחות מארחות המקבלות בעין יפה את הילדים שאין באפשרותם לחזור לבתיהם, אך השנה בגלל המצב הכל היה נראה אחרת, תקופת החגים היתה שונה ומורכבת בהרבה עקב הסגרים והמגבלות.

הנהלת פנימיית קרית הילד יחד עם הצוות המדהים, הורי הבית המסורים והמדריכים, הרימו את הכפפה וערכו במתכונת מליאה את החגים בתוככי הפנימיה. גם בשנים רגילות חוגגים בצורה מצומצמת זו או אחרת את החגים בפנימיה, אך שנה זו התאפיינה בכך שכל ילדי הפנימיה נשארו בפנימיה ולא חגגו את החג במתכונת המשפחתית או המשפחות המארחות.

ההנהלה והצוות גילו טפח נוסף של אהבה ומסירות לילדים והנערים, כשהם מתגייסים למטרה זו בכל כוחם ומרצם, מוותרים על הנוחויות שלהם, על המשפחתיות שכה מאפיינת את החגים, ונשארו בפנימיה לחגוג את החגים יחד עם הילדים והנערים כשהם עורכים תפילות ראש השנה כראוי וכיאה יחד עם הילדים כשהם שותפים ומשתתפים פעילים בכל מצוות ומנהגי החג, וסעודות גורמה משובחות מוגשות כיד המלך.

גם צום יוה"כ התנהל למופת בפנימיה עם כל הילדים, תפילות מרגשות נערכו כשעל הכל מנצחים הצוות המסור במסירות ויעילות.

נבנו סוכות מפוארות לכל קבוצת ילדים עם המון פעילויות פרסים וחוויות, גם במהלך חג הסוכות התקיימו הפעלות ופעילויות רבות ומגוונות, כשהכל מתנהל בהתאם לתקנות משרדי הבריאות והרווחה.

שמחת בית השואבה מקורית שמחה ומשמחת התקיימה בימי חול המועד, כשרכב המשמחים הוזמן למרחב הפתוח והילדים רקדו ושמחו כמצות היום.

תענוג היה להיכנס ולראות את הילדים שמחים ומרוצים, ומרגישים בבית אוהב ותומך, "אשרי עין ראתה כל אלה", לראותם מקיימים בהידור רב 'ושמחת בחגך'. מפליא היה לחזות במסירות הנפש של הצוות ושל הנהלת הפנימיה לבל יחסר המזג בגשמיות וברוחניות, כשהון רב והרבה מחשבה הושקעו בימים אלו שיעברו על הילדים בצורה המיטבית והיפה ביותר הן בגשמיות והן ברוחניות. אכן, תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה, את זה הילדים ודאי חוו בהשפעת הרבה שפע ברכה והשקעה על ידי הצוות המסור כל כך.

הכותב הוא המנהל החינוכי של פנימיית קריית הילד

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים