שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » חדש 'בקפלן': מרכז לטיפול במומי לב במבוגרים
בשורה רפואית
את המרכז הרפואי ינהל ד"ר שמעון קולקר, הינו רופא קרדיולוג בכיר, אשר חזר לאחרונה לארץ לאחר השתלמות עמיתים של שלוש שנים בבית החולים הכללי של טורונטו
ד"ר שמעון קולקר | צילום: גלעד שעבני שופן

בימים אלו הוקם במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית מרכז למומי לב במבוגרים, בניהולו של ד"ר שמעון קולקר. המרכז למומי לב במבוגרים הינו מהמובילים בארץ בתחום זה וכולל כבר כעת בדיקת רופא מומחה במומי לב, אקו לב על ידי טכנאי אקו לב וצוות רופאים מומחים בתחום, בדיקות מאמץ לב-ריאה, בדיקות CT ו-MRI של רדיולוג מומחה למומי לב, ובעת הצורך צנתורים על ידי מצנתר מומחה למומי לב או ניתוחים על ידי כירורג לב מומחה למומי לב.

ד"ר שמעון קולקר, אשר מנהל את המרכז, הינו רופא קרדיולוג בכיר, אשר חזר לאחרונה לארץ לאחר השתלמות עמיתים (fellowship) של שלוש שנים בבית החולים הכללי של טורונטו קנדה בתחום מומי לב במבוגרים ומחלות לב מבניות. בית החולים הכללי של טורונטו הינו בית החולים הגדול בעולם בתחום מומי לב במבוגרים, ואחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם בתחום הקרדיולוגיה.

ד"ר קולקר הינו מהקרדיולוגים הבודדים בארץ שהוכשר בתחום מומי לב במבוגרים, וייחודו הוא בכך שהוכשר לטפל בגישה צנתורית במגוון הבעיות שחולים אלו יכולים להיתקל בהן במהלך חייהם, ללא צורך בניתוח. בין היתר, מטופלים אלו סובלים פעמים רבות בלאי של החומר המלאכותי בו נעשה שימוש לתיקון הלב.

ד"ר שמעון קולקר, מנהל תחום מומי הלב במבוגרים במרכז הרפואי קפלן: "בישראל ישנם אנשים רבים אשר חיים עם מומי לב בדרגות שונות, כאשר חלק מודעים לכך ועברו בצעירותם ניתוחים לתיקון המומים, וחלקם בכלל לא מודעים למום ומגלים אותו רק בבגרותם. הניתוחים לתיקון אותם הם עוברים בצעירותם אמנם מצילים את חייהם, אך הם סובלים לאורך חייהם משלל בעיות נלוות הקשורות בלב. המרכז החדש נותן מענה לכך על ידי צוות מומחים בתחום, כאשר הוכח מדעית כי מטופלים שטופלו במרכזים למומי לב במבוגרים חיו יותר זמן והייתה להם איכות חיים טובה יותר מאשר אלו שטופלו על ידי קרדיולוגים כללים".

פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן: "המרכז החדש הינו חלק ממערך הלב המוביל של בית החולים, והוא מהווה עוד שלב בהרחבת השירותים של המערך הקרדיולוגי בקפלן למטופלים מהאזור ומכל הארץ. המרכז נותן מענה לשאיפה הבלתי פוסקת של המערך הקרדיולוגי לייצר רפואה מותאמת אישית, כזו הנותנת מענה מדויק לבעיות הייחודיות של המטופלים השונים. ישנה חשיבות רבה כי מטופלים מבוגרים אשר סובלים ממומי לב עוד מצעירותם יקבלו טיפול על ידי מומחה במרכז ייעודי, שמבין את הייחודיות של הלב שלהם ובעל הכלים הדרושים לאבחון וטיפול בשלל הסיבוכים והמחלות מהם הם עלולים לסבול בחייהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים