שיתוף
תגובות
חדשות » חה"כ אמסלם: חובת גיוס לערביי ישראל
גם לערבים
ח"כ אמסלם: מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה. צפו בדבריו בפתח בית המשפט העליון
ח"כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בהמשך להצעת החוק של חה"כ דודי אמסלם שנפלה במליאת הכנסת – ובו הציע כי גם ערביי ישראל יהיו חייבים בשירות ביטחון או בשירות לאומי, הגיע היום ח"כ דודי אמסלם יחד עם עורך הדין מוטי שמעון לשערי בית המשפט העליון על מנת להגיש עתצירה ובה הם מבקשים שבג"ץ יתערב בנושא ויורה למדינה לחייב את ערביי ישראל או בשירות ביטחון או בשירות לאומי.

חה"כ אמסלם פירט והסביר עוד בהצעתו בכנסת כי לפי חוק שירות ביטחון, על כל אזרח ותושב קבוע, ללא הבדלי גזע, דת, לאום או מוצא חלה חובת שירות ביטחון. כלומר, מוצאו הדתי של אדם אינו מהווה שיקול רלוונטי לחיוב בשירות ביטחון או למתן פטור משירות ביטחון.

אולם, מאז ומעולם, חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל,  אך כן נאכפת על המיעוט הדרוזי והקהילה הצ'רקסית. הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון, לא מכוח סעיף 36 לחוק ולא מכוח סעיף אחר.

סעיף 13 לחוק קובע כי "פוקד רשאי" ומכאן שסמכות הפוקד לקרא בצו היא סמכות שברשות. כך, למעשה, הפוקד לא אוכף את חובת שירות הביטחון על הערבים בישראל שכן הוא אינו קורא ליוצא צבא ערבי להתייצב בלשכת הגיוס.

משנפלה הצעה בכנסת, חה"כ אמסלם החליט לעתור לבג"ץ, באמצעות עו"ד מוטי שמעון, והסביר כי "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא.

"מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה.

"אני בעד ליצור שוויון בנטל כך שכלל האזרחים במדינה הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצה"ל או בשירות לאומי (אלא אם כן קיבלו פטור או דחיית שירות כפי שהחוק מאפשר) ובכך ימלאו את חובתם האזרחית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים