שיתוף
תגובות
משפט » חובה ליידע שופט על עצור כבול בביהמ"ש
אושר בוועדה
יו"ר הוועדה לביטחון פנים, חה"כ מירב בן ארי: "מטרת הצעת התיקון לחוק היא שמירה על כבודם של אסירים ועצורים ומאידך שמירה על בטחון האנשים הנמצאים בבית המשפט"
אסיר, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

ועדת ביטחון הפנים קיימה היום (שלישי) דיון על הצעת חוק כבילת עצורים ואסירים, של חברי הכנסת משה ארבל, גבי לסקי וינון אזולאי להכנה לקריאה שניה ושלישית. הצעת החוק מבקשת להטיל על שירות בתי הסוהר והמשטרה חובה להודיע לשופט על עצור או אסיר כבול השוהה באולם בית המשפט . לאחריה, כפי שכבר קבוע בחוק כיום, יהיה רשאי השופט להורות על המשך או שחרור מכבילתו באולם בית המשפט.

מדברי ההסבר להצעת החוק עולה, כי חוק המעצרים ופקודת בתי הסוהר קובעים ברירת מחדל לפיה עצורים ואסירים לא יהיו כבולים באזיקים במקום ציבורי כדי לא להביא לפגיעה בכבודם והשפלתם אלא, במקרים חריגים. ביניהם: הואשמו או הוחשדו בעבירה חמורה ויש חשש להימלטות, לגרימת נזק לגוף או לרכוש ולפגיעה בראיות. עוד צוין, כי מנתוני הכבילה באולמות דיונים של יחידת נחשון בשירות בתי הסוהר לשנת 2020 עולה כי בחודש ינואר 92% מכלל העצורים נכבלו, ובחודש פברואר –88% נכבלו.

ח"כ משה ארבל: "אין כאן מחלוקות בין אופוזיציה לקואליציה. בהצעה זו שמנו את האדם במרכז ואנו באים כעת לעגן בחקיקה במטרה לשמור על כבודם של בני אדם. אני מברך על התהליך של קידום החקיקה בהסכמה לקריאה שנייה שלישית. בכוונתנו להמשיך ולהיאבק בנושא הזה גם בבתי החולים". ח"כ גבי לסקי אמרה: "אני שמחה שהחקיקה מקודמת בצורה מהירה ועניינית . באנו לשמור על זכויות אדם בהצעה זו. גם לשכת עו"ד מברכת ותומכת בחוק".

עו"ד אביב ישראלי, המשרד לביטחון פנים: "הנוסח כמו שהוא מונח, מוסכם מבחינתנו". אבי דוידוביץ, קצין אג"ם, יחידת נחשון בשרות בתי הסוהר , התייחס לנושא ואמר: "עברנו תהליך מאד טוב והנתונים היום מדברים בעד עצמם. שירות בתי הסוהר שומר על איזון בין שמירה על כבוד האדם לבין שמירה על הביטחון. רואים זאת כבר היום בפעילות מאוזנת בשטח".

עו"ד יהודה רשתיאן, מהפרקליטות הצבאית, "בבתי סוהר צבאיים יש תקנות ייחודיות ושם קבועות העילות לכבילה באזיקים. מעבר לכך יש הוראה של קצין משטרה צבאית ראשי הקובע שיש חובה לשוטר צבאי לקבל את האישור של השופט הצבאי לכבילה של עצור או כלוא באולם בית הדין. אנחנו עומדים בהוראה הנדרשת ואף מעבר לכך".

יו"ר הוועדה, בן ארי סיכמה לאחר ההצבעה והעברת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית ואמרה: "הכי חשוב לנו מחד, לשמור על כבודם של האסירים והעצורים ומאידך, לשמור על בטחון כל האנשים הנמצאים בבית המשפט . מהשופט ועד אחרון המבקרים. התרשמתי מהביקור ביחידת נחשון ונראה שהם עושים עבודה מקצועית וראויה. בשם הוועדה אנחנו מוקירים מאד את העבודה הקשה שאתם עושים מידי יום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים