שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חובת המסכות בחוץ תבוטל בשבוע הבא
דיווח
קונצנזוס במשרד הבריאות: אין לעטיית מסכות באוויר הפתוח צידוק אפדימיולוגי ובריאותי • הסרת המסכות בחללים סגורים לא נמצאת כרגע על הפרק
תגיות:
מסכה | צילום: Danilina Olga, שאטרסטוק

במשרד הבריאות החליטו כי החל מהשבוע הבא תוסר חובת עטיית מסכות באוויר הפתוח – כך דווח ב'חדשות'. על פי הדיווח, במשרד הבריאות קיימת הסכמה לפיה אין לעטיית מסכות בשטחים פתוחים צידוק אפדימיולוגי ובריאותי. לגבי המועד המדויק עדיין אין הסכמה אם החובה תוסר ביום ראשון או שני.

בנוגע לעטיית מסכות בחללים סגורים החלו בדיונים התחלתיים, ובהם דובר על כך שנצטרך להיות במצב בו שרק חולי קורונה ספורים יתגלו מדי יום – ולמשך זמן רב.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה בראיון ל'רשת ב' כי "מניחה שנוכל בשבוע הבא להוריד את המסכות בחוץ, לאחר ההתקהלויות המשמעותיות. צריך להבדיל בין הצורך למסכות בפנים ובחוץ".

"המגפה הולכת ופוחתת, אבל אנחנו עדיין במאות חולים ביום", הוסיפה פרייס. "כשנראה שיש חולים בודדים נוכל לעשות עוד צעד. אנחנו כל הזמן מפחיתים את ההגבלות, ומילת המפתח היא בצורה אחראית. צריך פשוט לעשות את הדברים באחריות".

לגבי חיסוני הילדים, הסבירה ש"הם נמצאים באישור של ה-FDA. נערכים דיונים בתוך משרד הבריאות ועם הצוות לטיפול במגפות כדי לראות מה צריכה להיות ההמלצה לחיסון ילדים. אנחנו עושים את כל הדיונים האלה במקביל לזה שהרשויות הרגולטוריות בארצות הברית עושות את הבדיקות שלהן".

למרות האופטימיות ממבצע החיסונים המוצלח וההקלות המשמעותיות, הרופאה הבכירה הבהירה כי טרם ניתן לומר שהקורונה "מאחורינו": "אנחנו נמצאים בתקופת אי ודאות. מאוד לא הייתי רוצה לזרוק שם מספרים שהידע המדעי מאחוריהם לא מוצק. הלוואי שהיה לי כדור בדולח והייתי יכולה להגיד את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים