שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » חודש ינואר ממשיך את נסיקת ענף היהלומים הישראלי
פותחים שנה
החודש הראשון של שנת 2022 שהסתיים לאחרונה, המשיך את המגמה החיובית שנרשמה בענף היהלומים הישראלי בשנת 2021, שנה של צמיחה לאחר עשור של ירידות
יהלומים | צילום: Bjoern Wylezich, שאטרסטוק

החודש הראשון של שנת 2022 שהסתיים לאחרונה, המשיך את המגמה החיובית שנרשמה בענף היהלומים הישראלי בשנת 2021, שנה של צמיחה לאחר עשור של ירידות, עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום חודשי ראשון לשנת 2022 שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

בסה"כ בחודש ינואר השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 169 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 45% לעומת חודש ינואר אשתקד. יצוא נטו של יהלומי גלם בחודש זה עמד על סך של כ- 204 מיליוני דולרים, עלייה של כ-89% לעומת החודש הראשון של שנת 2021.  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחודש ינואר עמד על סך של כ- 306 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 44% לעומת ינואר 2021 ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 454 מיליוני דולרים בחודש זה נרשמה עלייה של כ- 35% לעומת החודש הראשון של שנת 2021. 

במהלך חודש ינואר השנה עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-33.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ-16% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בחודש זה. בנוסף, יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 17 מיליוני דולרים, שמהווים כ-10% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בחודש זה. סחר היהלומים עם איחוד האמירויות הינו משמעותי ביותר ומהווה למעלה מחמישים אחוזים מהיקף הסחר של ישראל עם מדינה זו.

  
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא: "הנתונים המצוינים של פתיחת השנה החדשה, המצטרפים לנתונים של שנת 2021, מביאים בשורה חשובה של התייצבות הענף. אנו ממשיכים לפעול לסייע לענף היהלומים ולאפשר את המשך הצמיחה, ובוחנים מספר צעדים לחיזוק הפעילות בארץ ומחוצה לה, בין היתר באמצעות שיתוף פעולה עם שווקים חזקים, בהם איחוד האמירויות והשוק הצומח בקטאר, שמטרתם להבטיח צמיחה של הענף בשנים הקרובות"

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה ציין: "משמח לראות שגם החודש הראשון של השנה ממשיך את המגמה החיובית של שנת 2021 וכפי שניתן לראות מהמספרים, אף מאיץ אותה. מחירי היהלומים, הן הגלם והן המלוטשים, מוסיפים לעלות בעולם, מגיעים לטווחים שלא צפינו אותם, ומצביעים על כך שיש מקום לאופטימיות גם ביחס לשנת 2022".  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים