שיתוף
תגובות
דעות » חודש של הזדמנויות לחזק את התא המשפחתי
זווית משפחתית
עם כל הקורונה, ההגבלות והסגרים והעובדה שחגים צריכים להתקיים במסגרת הרבה יותר מצומצמת, יש לנו הזדמנות כאימהות להטמיע בילדים ערכים רוחניים, משפחתיים וחינוכיים
תליית קישוטים בסוכה | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

חגים. מילה שמעוררת בהרבה מאתנו, האימהות, רגשות מעורבים.

במיוחד השנה כאשר הקורונה, הסגר והימים המרוממים האלה מתערבים כולם יחד.

מצד אחד – תחושות קשות של עומס, חוסר אונים, בלבול וחרדה. עוד לא הספיקה להתחיל שנת הלימודים והילדים שוב בבית עד תאריך לא נודע. חלקם כבר הספיקו להיות בבידוד אחד או בשניים ולפעמים איתם גם כל המשפחה .

אף אחד לא ביטל קניות, בישולים, כביסות ושאר עבודות הבית.

מצד שני – דווקא בזמן המורכב הזה יש רצון עז להרגיש את רוממות הרוח שמאפיינת את תקופת החגים, לבקש שהשנה הבאה עלינו לטובה תהיה מלאה בשפע רוחני וגשמי.

בתוך כל המבול הזה לא פשוט לזכור לחבר את ילדינו למהות החגים, להטמיע בהם ערכים רוחניים, משפחתיים וחינוכיים.

רוב הילדים הצעירים אוהבים מלאכות. אנחנו, האימהות, אולי פחות בגלל הלכלוך והבלגן. אם בכל זאת תרצי ללכת לכוון הזה, אפשר להציע לילדים לגזור תמונות שקשורות לחגים מעיתונים וליצור מהם קולאז' על בריסטול (זה גם יכול להוות חלק מתעסוקה לחג הסוכות).

זה יכול להיות סתם קולאז', אבל עבור ילדים גדולים יותר כדאי לתת לו כותרות מיוחדות: "דברים שאני רוצה שיקרו בשנה הבאה", "דברים שאני רוצה להשאיר בשנה החולפת", "ברכות שאני מאחל לעצמי /אבא/ אמא/ אח/ אחות". אפשר ליצור קולא'ז שהוא שולחן החג עם מאפיינים ספציפיים של חגי תשרי. הבנתן את הרעיון .

מה אתן הולכות להציע לילדיכן?

דינה קורול, ביבליותרפיסטית (M.A) מלווה הורים וילדים בהתמודדויות יומיומיות. (מחברת הספרים "מדריך לרגשות להורים ולילדים" ו"מדריך למוגנות להורים ולילדים").

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים