שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » חווה לחץ או דאגה? תלמד לשלוט במוח שלך
איכות חיים
כשבן אדם חווה לחץ או דאגה הוא לא מצליח לתפקד וייתכן כי במצבים קשים זה אף עשוי לגרום לדיכאון, הנה כמה פתרונות שיכולים לסייע לאדם המתמודד עם מצבי לחץ
תגיות: , ,
שליטה על המוח | צילום: Studio Romantic, שאטרסטוק

כשאנחנו חוששים, מפוחדים, או חרדים מהלא נודע הגוף שלנו נוטה להגיב לכך בצורה המיידית, וכתוצאה מכך אנחנו לא מתפקדים, אבל מה עם ניתן לשלוט על המחשבות ו'להנדס' אותם לחשוב חיובי או לפחות להרגיע מהחרדה?

ייתכן שיידרש מאמץ כדי ללמוד את הטריק של החזרת השליטה לידיכם, באמצעות כמה טריקים שעשויים לעזור. אך לפני הניסיון לשלוט חשוב שתזהו את המחשבות שאתם רוצים לשנות לפני שתוכלו להתחיל לשלוט בהם.

בדרך כלל כשישנה מחשבה שלילית הגוף מנסה להדחיק ולהתכחש וזה רק גורם להעצמת התחושה ולבזבוז אנרגיה. במקום זאת, נסה את ההפך: קבל את המחשבות האלה, והניח להן להיכנס.

תגיד שאתה מרגיש קצת נמוך כי נראה ששום דבר בחיים שלך לא קורה כמו שתכננת למרות כל העבודה הקשה שלך.

קבלה עשויה להיות כרוכה באמירת עצמך, “נראה ששום דבר לא מסתדר, וזה מרתיע. יש רק כל כך הרבה שאתה יכול לעשות בכדי ליצור שינוי בעצמך, אבל גם לוותר על זה לא התשובה".

עבודה על ניהול מתח

כאשר נסיבות שאינך בשליטתך מוסיפות לחץ לחייך, לעיתים קרובות קשה יותר לווסת את מצבך הנפשי. ומתח וחרדה יכולים 'לתדלק' מחשבות לא רצויות. וזה עשוי לעורר דאגה רבה יותר.

החזירו השליטה על ידי חקירת מקורות עיקריים למתח בחייך וחפש דרכים אפשריות להסיר או להפחית גורמים אלו.

רוב האנשים לא יכולים להסיר לחלוטין גורמי מתח. מתח מגיע לעיתים קרובות ממקורות חיצוניים. אתה לא תמיד יכול לשלוט במה שקורה סביבך.

שם נכנס הטיפול העצמי . קביעת זמן לטיפוח נפש וגופך יכולה לקדם רווחה משופרת באופן כללי. זה גם מקל על הקפצה חזרה מקשיי החיים עם תפיסה מקווה יותר.

טיפול עצמי יכול לכלול:

שינה איכותית

אוכל מזין

קשר חברתי חיובי

לבקש עזרה בעת הצורך

לפנות זמן מוגדר לרגיעה

ואם אתם מרגישים שזה לא עוזר כדאי לגשת לשוחח עם מטפל

לפעמים קל לומר יותר לומר לאחר שמבין מאשר ללמוד לשלוט במוחך.

חובה לציין כי במקרים כרוניים יותר חובה לפנות לעזרה מקצועית כגון: דִכָּאוֹן, חֲרָדָה, אובססיות וכפייתיות, מחשבות פולשניות שממשיכות לחזור או להיות אינטנסיביות יותר, מחשבות חשדניות או שליליות מדי על אחרים, צער מתמשך או עצב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים