שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חולדאי: "אפתח את התרבות בעוד 10 ימים"
מדינה בתוך מדינה
ר"ע ת"א הצהיר שמכיוון שיש הרבה מחוסנים עם דרכון ירוק, ניתן יהיה לפתוח את מוסדות התרבות בעיר. אדלשטיין: "חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון הציבור"
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: עיריית תל אביב

ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי אמר הבוקר (ראשון) שהוא מתכוון לפתוח את כל מוסדות התרבות בעיר. בריאיון ל'כאן רשת ב' אמר חולדאי כי "בעוד עשרה ימים נפתח את אולמות התרבות מאחר שיש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם גרין קארד".

בציוץ בטוויטר הוסיף כי "בתחילת פברואר אפתח את כל מוסדות התרבות בת"א-יפו לכל מי שקיבל שני חיסונים. לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום. אצלנו זה מעשים ולא דיבורים. ככה באמת חוזרים לחיים ולא רק עוסקים במסיבות עיתונאים".

בלשכת שר הבריאות הגיבו לדברים ותקפו: "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. ההפקרות של רון חולדאי, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד להחלטת ועדת התיעדופים המורכבת מאנשי מקצוע בלבד, וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, הגיב אף הוא בחריפות לכוונותיו של חולדאי: "בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם עלייה בתחלואה ונלחמת על חייהם של חולים קשים, רון חולדאי ממשיך עם האנרכיה והפופוליזם. קודם חיסונים למורים ועכשיו פתיחת עולם התרבות על דעת עצמו. הניסיונות הפתטיים של חולדאי לקושש קולות על גבם של תושבי ת"א, עלולים לסכן חיי אדם".

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי "כפי שהודענו בשבוע שעבר, עולם התרבות עומד להיפתח ראשון במתווה "תרבות באחריות" והדרכון הירוק הכולל מתחסנים, מחלימים ונבדקים".

"אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצרכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית ואמיתית. כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד".

"כבר שבועות ארוכים בונה משרד התרבות יחד עם מנהלי מוסדות התרבות והיוצרים הישראלים את המתווה המסודר לפתיחת עולם התרבות, בתל אביב ובכל הארץ ואני שמח שכבר בתקופה הקרובה הוא יצא לפועל".

"כמעט מיותר לציין שזה יקרה רק בתיאום עם משרד הבריאות ותוך שמירה מוקפדת על הבריאות של המגיעים למופעים. נמשיך לעסוק בעשיה, בהזרמה של מאות מיליוני שקלים למוסדות התרבות, בפתיחה אחראית ובטוחה שלהם. כל מי שרוצה להיות חלק מהתהליך באופן רציני מוזמן בשמחה", דברי טרופר.

סגן השר אורי מקלב אמר על הודעת רון חולדאי: "עולם הפוך רואים – דגל התרבות והשעשועים זה חשוב, אך עולם שלם של מסורת יהודית שורשית, לימוד התורה והתפילות זה לא חשוב?! אנחנו נמשיך להניף את דגל המסורת השורשית שהיא אבן היסוד של העם היהודי ואתה תמשיך להניף את דגל המרד".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר תוקף ברשת ב' את רון חולדאי: "אם ראש עיר חרדי היה מצהיר שהוא פותח את בתי הכנסת בעירו למתחסנים ומחלימים היה מתרחש פה עליהום תקשורתי, כשרון חולדאי אומר זאת הביקורת צוננת עד בלתי נשמעת, אין חרדים – אין תגובות".

חגי לובר, מנהל תיאטרון אספקלריא, אמר בתגובה לדבריו של חולדאי: "כאזרח אני המום מניסיון ההמרדה של ראש עיר בישראל , המתיימר להיות ראש ממשלה. אנשים שרוממות החוק בגרונם ובפועל הם מוכנים לדרוך עליו בשביל אמביציות פולטיות. כמנהל תאטרון יש לי אחריות על ביטחונם, שלומם ובריאותם של הקהל שלי, עם כל הכבוד ל'דוקטור חולדאי' אני מעדיף לשמוע למומחים היושבים במשרד הבריאות ונושאים באחריות כוללת. לא אפתח את מוסד התרבות שלי כמענה לגחמה פוליטית של חולדאי ולא אשחק בחייהם של המנויים שלי כדי ליצור מצג פתטי של מחאה. התאטרון שלי ישאר סגור עד להחלטת הממשלה שאני מקווה שתהיה בקרוב. זו לא הצגה זה חיים".

ח"כ משה גפני הגיב: "מעניין מה התקשורת הייתה אומרת אם לחולדאי היו קוראים הרב קניבסקי, ולתרבות היו קוראים לימוד תורה?!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים