שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חולדאי וניסנקורן הקימו מפלגה – גנץ רץ לבד
צפו
גנץ הכריז על ריצת כחול לבן: "נתניהו נוכל" • חולדאי הכריז על הקמת מפלגת 'הישראלים' • ניסנקורן הצטרף לחולדאי: "כחול לבן מתרחקת מעמדותיי ומתפיסת עולמי"

יו"ר כחול לבן בני גנץ הכריז כי החליט להמשיך להתמודד בראשות כחול לבן בבחירות הקרובות, על אף המשבר הפנימי במפלגה והודיע כי היא תהיה חלק מברית גדולה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הבחירות. הוא כינה את מבקריו הפוליטיים "בכיינים" ו"פחדנים", טען כי "כחול לבן הצילה את המדינה" והדגיש כי ירוץ בבחירות הקרובות: "נביא את ישראל לחוף מבטחים".

בפתח נאומו אמר גנץ כי "הבחירות הקרובות, שנתניהו ביהירותו גרר אותנו אליהן, הן הדבר האחרון שעם ישראל צריך כעת. נקודת האור המחכה לכולנו במערכת הבחירות הקרובה – היא שבסופה נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו. יסיים להקריב את עתיד ישראל למען עתידו האישי, המשפטי, והפוליטי".

"רבים ניסו, מיליונים ביקשו את זה, שנים של תקוות להזיז אותו מתפקידו יבואו לקיצן אחרי הבחירות. סיום דרכו הפוליטית הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן ולא היחיד. כחול לבן פרצה את הדרך לכך, כחול לבן הצילה את המדינה. נכון, נשכבנו על הגדר, יש האומרים על הרימון. נכון, אנחנו משלמים על כך מחיר פוליטי כבד מאוד".

"וכמו שעשיתי בכל 40 השנים האחרונות: אני לא חושב על עצמי לרגע, אני חושב עליכם. ידענו מיהו נתניהו גם לפני שנכנסנו, ידענו שאין טיפת אמת בדרכו. לא עבר יום אחד בממשלה הזו שבו נתניהו ראה בנו שותפים, או ראה את טובתכם. הותקפתי, ועודני מותקף, מדי יום, בעודי בולם את המהלכים המסוכנים שנתניהו הוביל כאן יחד עם אנשיו בחודשים האחרונים".

"רבים השמיעו לי את המושג "מתאבד פוליטי" – זה לא עניין אותי אז, ולא מעניין אותי היום. אך ורק מדינת ישראל עומדת לנגד עיני ולנגד עיני חבריי, גם בתשלום המחיר האישי הגבוה ביותר.בנו יש אמת, היא לא השתנתה לרגע, והיא לא תשתנה עד שנבטיח עתיד טוב יותר למדינת ישראל.

"בואו ננקה שולחן", הוסיף גנץ והציג את תמונת המצב, לטענתו, "בחודש מאי היו שלוש חלופות פוליטיות: המשך שלטון היחיד של נתניהו עם שני ח"כים מהימין שהיו מצטרפים אליו. אופציה שהייתה על השולחן. או ממשלת מעבר של נתניהו וסכנה גדולה שהוא, עם 40 מנדטים בסקרים, ישיג את הפרס הגדול- חסינות. האופציה השלישית הייתה כניסה של כחול לבן לממשלה ומבצע להצלת מדינת ישראל. לא באנו להציל את כבודנו, לא באנו כי חשבנו שנתניהו יהפוך את עורו. התגייסנו, התגייסתי כמו שתמיד עשיתי- כי חששתי לשלטון הדמוקרטי בישראל, נחרדתי מהפקדת ניהול משבר הקורונה בידי נתניהו לבדו בתקופת בחירות".

"אז לכל הבכיינים והפחדנים – הגיעה העת להתעמת עם העובדות. בזמן שישבתם והקלדתם- אני מנעתי את סגירת בתי המשפט. בזמן שצייצתם- אני דאגתי שתוכלו להפגין. בזמן שישנתם- שמרתי על העליונות הביטחונית של ישראל. בזמן שנתתם טיפים מהיציע – הכנסתי את מערכת הביטחון לטפל בקורונה, הכפלתי פי 10 את מספר הבדיקות, דאגתי להקמת מערך חקירות ושבכל עיר ויישוב יהיו חיילי וקציני צה"ל שיעבדו עם ראשי הרשויות".

"בזמן שעשיתם חישובים פוליטיים – אני עשיתי רק את החשבון שלכם אזרחי המדינה. נלחמתי על סגרים מוגזמים משיקולים פוליטיים, שמרנו על מערכת החינוך פתוחה ככל האפשר, הצלנו את הדמוקרטיה והייתי הקול הענייני והאחראי שלכם במקום שבו שראש ממשלה מונע משיקולים זרים. מעולם לא האמנתי לנתניהו- אבל הייתי מוכן לשתף איתו פעולה למען המדינה. הוא לעומתי, בחר בדרך הרמייה, באי כיבוד הסכמים תוך הפקרת פרנסתם של מיליונים".

"עד הבחירות, אנחנו נשמור על הממשלה מבפנים. ואחריהן תהיה פה ברית של שותפות כנגד נתניהו ולמען מדינת ישראל. בבחירות הקרובות תהיה מפלגה אחת ומנהיג אחד שיפסידו, והרבה מפלגות ומנהיגים שינצחו והחיבור ביניהם ירכיב את הממשלה הבאה. כן, אלה ימים לא פשוטים. אבל לפעמים צריך לגזום את הצמרות כדי שהשורשים יעמיקו".

"מי שרוצה שילך, מי שלא מתאים לו הדלת פתוחה, כאן תישאר ותיבנה קבוצה חזקה ומלוכדת שלא כסאות ושיריונים מובטחים להם, רק עבודה קשה למען המדינה. כאשר יתפזרו ענני הסיסמאות, נעשה הכל כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה, אבל יש רק קבוצה אחת שתוכל להביא לתוך ההרכב החדש את הממלכתיות, את השמירה על שלטון החוק ואת הרוח הסולידרית שאנחנו כל כך צריכים".

"מפלגה אחת שתאזן בין כבוד למסורת אך לא תאפשר לסגור את תל אביב בשבת, לא תאפשר שחיתות ותשמור על השוויון ועל הביטחון", הוסיף את מס השפתיים לציבור החילוני בניסיון לקרוץ לשמאל, "אנחנו מתקרבים לרגע שבו עוברים מלהציל את ישראל- לעידן שבו נצעיד אותה למקום של אחדות, שותפות גורל ושיקום נכון ממגיפת הקורונה. עידן שבו נוכל להגיד לעצמנו שהצלנו את הישראליות שנתניהו איים לקחת. שניצחנו את המגיפה שלא תלך עם החיסון- מגיפת השנאה והפילוג. כחול לבן חזקה בראשותי תהיה חלק מוביל במהלכי התיקון. כפי שידענו להציל את ישראל מנתניהו, נדע גם לתקן, ולנווט אותה מהמים הסוערים, לחוף מבטחים" חתם גנץ את הצהרתו.

לאחר מכן נשאל לגבי עזיבת ניסנקורן, שחבר לחולדאי, ואמר כי "אני מאחל לו את כל ההצלחה שבעולם. הוא היה המבצע, ואני הייתי הנווט. כך היה וכך יהיה גם בעתיד". הוא השיב לשאתה מי צפוי לרשת את תיק המשפטים: "אני אחזיק בתיק הזה, ובימים הקרובים אחליט מי ימלא את תפקידו של ניסנקורן".

הוא התייחס גם לשאלת עזיבתו של גבי אשכנזי, ששוקל את המשך דרכו במפלגה. "גבי הוא חבר שלי שנים רבות, משוכנע שיבחר את ההחלטות שלו בצורה נכונה", אמר. "הוא שותף לדרך של כחול לבן, בטוח שימשיך להיות חלק מהמסגרת הכללית שלנו בצורה כזו או אחרת". גנץ השיב אם עשה חשבון נפש, כי "עשיתי טעויות לאורך הדרך, אין אחד שלא טועה". אולם, הוא הוסיף כי הוא "לא מתחרט".

בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: אלעד מלכה
בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: אלעד מלכה
בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: אלעד מלכה
בני גנץ במסיבת עיתונאים | צילום: אלעד מלכה

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הכריז במסיבת עיתונאים על הקמת מפלגת "הישראלים" שתרוץ בבחירות הקרובות לכנסת יחד עם המצטרף הטרי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שיהיה מספר 2 ברשימה ושותף לגיבושה. "אתם יודעים מה הבעיה? הבעיה היא שהתרגלנו. התרגלנו לקלקול, לפילוג, לשקר, לקומבינה, ולשחיתות", פתח את הצהרתו. "התרגלנו לממשלה מטורללת שאינה יודעת לנהל שום דבר – שהקורונה עשתה ממנה וּמֵאיתנו צחוק. הכי גרוע זה להתרגל, להוריד את הראש, לוותר, להתייאש. אני מסרב להתרגל".

"כִּמְשרת ציבור למעלה מֵחֲמישים שנה, אני אומר לכם היום: לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום. לא נתרגל לְשיסוי, לְשִנאת חינם וּלִפְגיעה בדמוקרטיה.לא נתרגל לאיום המתמיד על מערכת המשפט וַאֲכיפת החוק, וּלִפְגיעה בְּבֵית המשפט העליון. לא נתרגל למיליון מובטלים וּלְעֶשרות אלפי עסקים קורסים. לא נתרגל לתשתיות מוזנחות, למערכת חינוך מיושנת, וּלמערכת בריאות שזקוקה להנשמה. החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד. לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה. לא אוותר לה, אזכיר לה, ואשיר כאן באוזניה עד שתפקח את עיניה".

"אזרחיות ואזְרְחי ישראל", המשיך חולדאי, "באתי לְכָאן הערב כדי להודיע על הקמת מפלגה חדשה. את העשייה הציבורית שלי אתם מכירים: נלחמתי כטייס במלחמת ששת הימים וּבְמלחמת יום הכיפורים, פיקדתי בשלום וּבְמלחמה, והשתחררתי בדרגת תת-אלוף. בחרתי לעסוק בחינוך: במו ידיי הפכתי את הגימנסיה מִתיכון מוכה אלימות וסמים, למוסד מבוקש".

"זה עשרים וּשתיים שנים אני מכהן כראש העיר של תל אביב-יפו. עיר שלא תמיד הייתה מה שהיא היום. הפכתי עיר מוזנחת שתושבים נוטשים אותה, לעיר פורחת. עיר שמדורגת כאחת הערים הטובות והאיכותיות בעולם. עיר שבה כולם חיים ביחד: יהודים וערבים, חילוניים, דתיים וחרדים, אשכנזים ומזרחים. כולם חיים יחד ושותפים בקואליציה פוליטית רחבה וּמתפקדת. החיבורים שיצרנו מוכיחים שאפשר לעבוד ביחד – בלי הסתה, בלי שנאה, בלי פחד".

"הערב אני פונה לְכוּלכם: אפשר להפסיק את הייאוש. עשיתי את זה בתל אביב-יפו. ואני יודע איך אפשר לעשות את זה במדינה. אני עושה את זה עבור ילדיי, אני עושה את זה בעיקר עבור נכדיי. כולנו צריכים להרים את הראש בְּגַאֲווה, וּלְהביט קדימה בתקווה. אפשר לנהל את ישראל אחרת, וצריך לנהל את ישראל אחרת. אבל מעבר לניהול, שבו יש לי רקורד עשייה של עֶשרות שנים, הבחירות האלה הן גם על ערכים".

"תגידו לי, מה? אתם כל כך מיוֹאשים עד שאתם חושבים שסער ואלקין הם אלו שייצגו את הערכים שלכם? או בנט וסמוטריץ'? אני כאן הערב כדי לבשר לכם שיש אלטרנטיבה אמיתית. שיש לכם בית. יש לכם מפלגה – מפלגת הישראלים. פה זו לא מפלגת המתחפשים, שיגידו במתק שפתיים לפני בחירות דבר אחד, ואחרי בחירות את היפוכו. כל מי שמַכִּיר אותי יודע: אצלי הכול ברור – לא ליד, לא כמעט, ולא בערך".

"קואליציה רחבה שמייצגת את הציבור הישראלי כולו – זה אנחנו. המשך שלטון שאינו דואג לציבור הרחב, אלא לִקבוצות לחץ וּלִמקורבים – זה לא אנחנו. שמירה על הדמוקרטיה, והבטחת שוויון ברוח מגילת העצמאות – זה אנחנו. פסקת התגברות על בית המשפט העליון – זה לא אנחנו. בניית 20 חדרי מיון קדמיים בפריפריה – זה אנחנו. ניהול משבר הקורונה לפי גְחָמות – זה לא אנחנו. התאמת חופשות הילדים בבתי הספר לחופשות ההורים – זה אנחנו. סגירת מרכולים בשבת – זה לא אנחנו. קורת גג ודיור בר-השגה לְכָל אזרח – זה אנחנו. הכרזה על סגר בחג והותרת מאות אלפי קשישים לבד, בלי שום דוגמה אישית מצד הפוליטיקאים – זה לא אנחנו. דאגה לְבַעֲלֵי העסקים הקטנים וּלעצמאים – זה אנחנו. שמירה על התרבות ועל אנשיה – זה אנחנו. פסילת ספרים וּפּוליטיזציה במערכת החינוך – זה לא אנחנו. רוב יהודי ברור, תוך הבטחת עוצמתה הביטחונית של מדינת ישראל – זה אנחנו. קידום הסיפוח – זה לא אנחנו".

"אזְרְחי ישראל, סער, בנט, ליברמן וּמנהיגי הליכוד הם חברים ואחים שלנו, אבל הם אחראים לְכָל מה שקרה פה. העובדה שיש פוליטיקאים שאינם מושחתים כמו ביבי, אינה הופכת אותם להיות המנהיגים שלכם. זה לא מספיק לקבלת הקולות היקרים שלכם. לא להיות מושחת זה הבסיס למנהיגות – אבל זה לא מספיק. אנחנו, הישראלים, צריכים לחזור להוביל. להפסיק להתנצל, להתפתל, וּלְכבס מילים".

"בַּחֲרו במי שאפשר להאמין לו. להאמין בו. לא אעשה את זה לבד: אתם תהיו איתי, ויהיו איתי המקצוענים הטובים במדינה – כל אחת ואחד בִּתחומם. אני שמח להציג לכם את הראשון שבהם. שותפי לדרך, שר משפטים מצטיין אשר נלחם בידיים חשופות בַּניסיונות להרוס את מערכת שלטון החוק. מנהיג כלכלי-חברתי בעל הישגים עצומים. איש של מעשים ולא של דיבורים – שר המשפטים אבי ניסנקורן", חתם את נאומו.

רון חולדאי ואבי ניסנקורן | צילום: נס הפקות

ניסנקורן הודיע על פרישתו מכחול לבן והצטרפתו למפלגה החדשה בראשות רון חולדאי, "הישראלים". הוא אמר בהצהרתו כי "אני מבקש בהזדמנות הזו להודות לבני גנץ על הדרך המשותפת למען עם ישראל. אבל זה לא סוד, שכחול לבן הולכת ומתרחקת מעמדותיי ומתפיסת עולמי. אחרי לבטים לא פשוטים בחרתי ללכת עם הלב, עם הערכים ועם האידיאולוגיה".

"בחרתי להצטרף לרון חולדאי, למפלגה ברורה, אידיאולוגית וחזקה. מפלגה שאני יודע להגיד בלב שלם, שתקדם כלכלה חברתית – לצד תחרות הוגנת. תשמור על מדינת הרווחה וסולידריות חברתית, מפלגה שתשים את זכויות האדם והשוויון בין כל אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות. מפלגה שלא חוששת מעמדה מוצקה וברורה גם בתחום המדיני. למי שמאמין בערכים שלנו, כפי שהצגנו כאן הערב, ויש רבים כאלו, אנחנו הבית שלכם. רבים יבואו בעקבותינו".

לדבריו, "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה. הניסיונות לפגוע בשלטון החוק הישראלי חסרי תקדים. לא היה דבר כזה מקום המדינה. כמי שהיה שם, כשר המשפטים וכחבר ממשלה, לצד קידום נושאים חברתיים והישגים בתחום זכויות האדם והאזרח, הקדשתי בחודשים האחרונים את כל כולי למאבק נגד ניסיונות בוטים ומסוכנים, מצד ראש הממשלה ושלוחיו, לחבל בעבודת משרד המשפטים ובמערכת החוק והמשפט. נאבקתי נגד ניסיונות חוזרים ונישנים לערב שיקולים אישיים בהחלטות בקנה מידה לאומי. החלטות שנוגעות לחיים של כל אזרחית ואזרח בישראל".

"נאבקתי וגם ניצחתי, כאשר הם דרשו להפוך את הליך מינוי בכירי שלטון החוק למסחרה פוליטית, – כאשר הם רצו לפגוע בשומרי הסף ובמערכת המשפט והצדק. עמדתי שם במקרים אלו וברבים אחרים ובלמתי אותם. ניסו, וימשיכו לנסות לפגוע בי, להכפיש את שמי, להדביק לי עלילות וסיפורים מופרכים. גם היום המשיכו בזה. אבל לרגע אני לא מתבלבל, הסיפור פה הוא ערכים, ולא בריחה מאחריות. על הכף מונחת יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית, בעת הכי שברירית ופגיעה שידעה. זו המחשבה שמובילה אותי, וזה השיקול היחיד שעומד לנגד עיני".

"אנו עומדים כעת בשיאו של המאבק על החברה, הכלכלה, ועל דמותה של המדינה שלנו. מולנו ניצב ראש ממשלה שמוכן, בעת משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים, להחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה ולדרוש בתמורה את ראשיהם של מערכת אכיפת החוק. לא ניתן לזה להימשך. כפי שהתחייבתי עם כניסתי לתפקיד, עמדתי כחומה בצורה בשמירה על מערכות שלטון החוק והמשפט. במאבק הזה אין לנו ברירה אלא לנצח. לא אזרחי ישראל הואשמו בשלושה כתבי אישום, אין סיבה שישלמו את המחיר".

"למעלה מ-15 שנים אני לוקח חלק בעשייה הציבורית. זה בנפשי. כיו"ר הסתדרות הובלתי את העלאת שכר המינימום, את העלאת קצבאות הנכים והעלאת הביטוח הסיעודי לאזרחים הוותיקים, צמצום תופעת עובדי הקבלן ושילוב אנשים עם מוגבלות. וויתרתי על תפקיד ציבורי בכיר ונכנסתי לכנסת ולממשלה, כדי להוסיף ולהשפיע על פי הערכים העומדים לנגד עיניי במוקדי קבלת החלטות בשעת חירום למדינה", דברי ניסנקורן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים