שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חולדאי לגוש השמאל: "אנחנו מפוצלים מדי"
לא מתייאש
יו"ר הישראלים מסר הערב הצהרה ובו קרא לרסיסי המפלגות במחנה המרכז-שמאל להתאחד: "בואו נשמור על קשר עין עם המטרה: החלפת השלטון. זו משימת חיי בעת הזאת"
רון חולדאי בעת ההצהרה לתקשורת | צילום: הישראלים
ההצהרה של רון חולדאי |
צילום: הישראלים

יו"ר מפלגת 'הישראלים', רון חולדאי, מסר הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת בעקבות פרישתו של מספר 2 במפלגתו, אבי ניסנקורן, שהודיע זמן מה לפני כן על החלטתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. "הדרך להחלפת השלטון כרוכה במאבק והתמודדות פוליטית לא רק מול נתניהו אלא גם בתוך המחנה שמעוניין בהחלפתו", אמר חולדאי והמשיך בקריאה למפלגות השמאל והמרכז להתאחד.

בפתח דבריו תקף חולדאי את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות, מדינה בקריסת מערכות. משבר הנהגתי, ניהולי ובריאותי שנתניהו יצר. הוא מכה בכל אחד מאיתנו. מספר המתים מתקרב ל-5,000, ובתי החולים קורסים והצוותים חסרי אונים".

חןלדאי התייחס גם לרסיסי המפלגות בתוך מחנה השמאל-מרכז, ואמר כי "לצערנו היום בתוכנו אנחנו מפוצלים מדי ובהתמודדות הזאת צריך למצות את מלוא הפוטנציאל שיש למחנה להציע, לא לפי סקרים רגעיים, אלא לפי מהות וניתוח הגיוני של המציאות. לכן הצטערתי על פרישתו של ניסנקורן, מאנשי הציבור הערכיים שיש לנו. בימים שנותרו לנו לגיבוש הרשימות אני מתכוון להתרכז בשתי מטרות עיקריות שלא השתנו, הראשונה היא החלפת שלטון נתניהו וסיום כהונתו כרה"מ והשנייה, גיבוש השמאל-מרכז מחדש כאלטרנטיבה שלטונית אמיתית. אעשה את כל מה שנדרש לשם כך".

חולדאי הוסיף: "שוחחתי ואני משוחח עם כולם. יש לכל אחד רצונות ושאיפות. גם לי. אבל אני מאמין שבשכל ישר ובאחדות מטרה, נצליח להגיע להסכמות. כולנו מבינים שיש לייצר התארגנות מפלגתית אחת גדולה או לכל היותר שתי מפלגות בינוניות בגודלן. הסיכון בריצה מפוצלת של מפלגות שבכל יום עלולות לרדת מתחת לאחוז החסימה הוא עצום ואסור לנו לקחת אותו. מנגנון ההסכמות והמיקומים יוסכם על פי עקרונות פשוטים, מה הכי נכון לישראל ומה הציבור הכי רוצה בעת הזאת. מה יביא לתוצאה הטובה ביותר בראייה של הגוש להחלפת נתניהו ורק זה, ולא הסחות דעת".

יו"ר הישראלים סיים עם קריאה לעמיתיו בשמאל-מרכז: "בואו נשמור על קשר עין עם המטרה: החלפת השלטון. זו משימת חיי בעת הזאת. קורא לחבריי במרכז שמאל: יש לנו רק דרך אחת לנצח, ביחד".

חולדאי נכנס לפוליטיקה הארצית לפני כחודש, אך סירב לפרוש מתפקידו כראש עיריית תל אביב. הוא אמר כי  ישראל צריכה מנהל, וכי רק הוא יוכל להתייצב מול נתניהו. בהצהרה שמסר בעת ייסוד המפלגה הצטרף גם אבי ניסנקורן שפרש ממפלגת כחול לבן ומתפקידו כשר המשפטים כדי להתמודד במפלגתו החדשה של חולדאי שקיבלה בסקרים פי כמה מנדטים ממלגת כחול לבן, אך במהלך החודש האחרון כחול לבן נשארה יציבה בסקרים עם 4-5 מנדטים, בעוד מפלגת הישראלים מדשדשת הרבה מתחת לקו אחוז החסימה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים