שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חולדאי מבהיר: "לא אעבור על החוק – רק התרסתי"
סערת המרד
יומיים לאחר הכרזתו של ר"ע תל אביב ויו"ר הישראלים כי הוא יפתח את עולם התרבות בתל אביב על דעת עצמו, הוא מבהיר: "האמירה שלי הייתה התרסה כדי לעורר את הציבור"
תגיות:
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי | צילום: עיריית תל אביב

יו"ר מפלגת הישראלים וראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הבהיר היום (שלישי) כי האמירה שלו לפני יומיים על כך שהוא יפתח אירועי תרבות בתל אביב בשבוע הבא, נאמרה "בשביל להתריס" וכי הוא לא מתכוון לעשות זאת בפועל.

"לא אעבור על החוק", הבהיר חולדאי במהלך ראיון לכאן רשת ב'. הוא הסביר כי פנה למשרדי התרבות והבריאות מספר פעמים במתווה מדויק וכי הוא בטוח כיצד ניתן להחזיר את חיי התרבות בצל הקורונה, אך המתווה לא התקבל. "על כן, האמירה שלי הייתה התרסה כדי לעורר את הציבור ולהראות לו את הצביעות והפוליטיקה שנעשות בשיקולי הממשלה".

כזכור, לפני יומיים הכריז ראש העיר, במהלך ראיון לכאן רשת ב', כי הוא מתכוון לפתוח את כל מוסדות התרבות בעיר. "בעוד עשרה ימים נפתח את אולמות התרבות מאחר שיש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם גרין קארד", אמר.

חולדאי הוסיף כי "אי אפשר לחכות עד היום האחרון לפני הבחירות כדי שנתניהו יגיד 'הנה, פתחתי לכם'. אין סיבה שמי שהתחסן לא יוכל לבוא לאירועים".

עיריית תל אביב אף פרסמה הודעה רשמית, בה נמסר: "עיריית תל אביב-יפו פועלת לפתוח מוסדות תרבות בתחילת פברואר, עם תום הסגר, לטובת כל תושבי ישראל שהתחסנו פעמיים. בשלב הראשון יופנו המאמצים לקיום מופעים עם מספר מצומצם של שחקנים או מוסיקאים, כשכל מי שישהה בין כותלי מוסד התרבות – הקהל, האמנים, והצוות המסייע – חוסן כבר פעמיים, וכשלפחות שבוע עבר ממועד החיסון השני. גם ניהול הקהל וההושבה יבוצעו על פי כללי התו הסגול. באופן דומה ייפתחו גם מוזאונים.

"בשלב הבא, וככל שיתקדם מבצע החיסונים גם לבני גילאים צעירים, ישולבו במערך הצגות ומופעים נוספים. העירייה שואפת לפעול בשיתוף פעולה עם המדינה, כשברור לכל שאין סיבה אפידימיולוגית שלא לאפשר למיליוני מחוסנים ליהנות מתרבות ולספק פרנסה לעשרות אלפים שאיבדו את מטה לחמם. תוכנית מלאה של הפעילות המתוכננת תפורסם בימים הקרובים", בישרה המודעה לתושבים.

"בעוד עשרה ימים העירייה תפתח את מתקני התרבות, מכיוון שכבר יהיה קהל גדול דיו שכבר התחסן. לא לכולם, אבל מי שכבר קיבל את המנה השנייה, אין שום סיבה שלא יגיע לקאמרי", אמר חולדאי.

על ההתנגדות האפשרית של משרד הבריאות, אמר: "אני הולך לעשות את זה ומשרד הבריאות לא יוכל להגיד לא. בחיים במדינת ישראל צריך ליזום. אם הייתי יושב ומחכה למשרד הבריאות, לא היה קורה כלום".

דבריו עוררו סערה וזכו לשורה של גינויים. בין השאר, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הגיב לדבריו ואמר כי "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון הציבור. ההפקרות שלו, שהחלה עם חיסון המורים וממשיכה עכשיו, היא שערורייתית ומדליקה נורת אזהרה לכל מי שבריאות הציבור חשובה לו".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר בתגובה להצהרת חולדאי: "כפי שהודענו בשבוע שעבר, עולם התרבות עומד להיפתח ראשון במתווה "תרבות באחריות" והדרכון הירוק הכולל מתחסנים, מחלימים ונבדקים. אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצרכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית  ואמיתית. כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד".

יו"ר ועדת החוקה בכנסת, ח"כ יעקב אשר, גם עלה למתקפה ובמהלך ראיון לכאן רשת ב' טען כי "אם ראש עיר חרדי היה מצהיר שהוא פותח את בתי הכנסת בעירו למתחסנים ומחלימים היה מתרחש פה עליהום תקשורתי, כשרון חולדאי אומר זאת הביקורת צוננת עד בלתי נשמעת, אין חרדים – אין תגובות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים