שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חולה קורונה בן 23 מת בפתאומיות
בנצרת
חולה קורונה בן 23 קרס בפתאומיות בביתו בנצרת – מותו נקבע בבית החולים בעיר
תגיות:
מחלקת קורונה | צילום: Daniel Donciu, שאטרסטוק

חולה קורונה בן 23 קרס אמש (חמישי) בביתו בנצרת ומת בבית החולים האנגלי בעיר. צוותי מד"א מצאו את הצעיר, עימאד גאזי זועבי, כשהוא במצב אנוש ופינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה, אך מאמצי הרופאים להציל את חייו לא צלחו, ומותו נקבע באזור השעה 22:00.

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, אמר כי "המטופל לא סבל ממחלות רקע והיה צעיר. זו תזכורת כואבת נוספת לכך שנגיף הקורונה פוגע קשות גם בצעירים ובבריאים. אני וכל צוות בית החולים האנגלי כואבים את כאב המשפחה ומחזקים את ידיה".

מוקדם יותר אתמול התמוטט חולה קורונה בן 26 ממזרח ירושלים, גם הוא ללא מחלות רקע, ומת בבית החולים. הצעיר, רמזי אבו מאילה, משכונת ראס אל עמוד פונה לחדר ההלם במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שהתמוטט בביתו ואיבד דופק. לאחר מאמצי החייאה ממושכים הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. רק לאחר מכן התברר שנדבק בקורונה. משפחתו מסרבת לבצע נתיחה לגופתו ומספרת: "הוא היה בריא כמו שור ובכלל לא ידע שנדבק בקורונה". החשש הוא שהמוות שלו נגרם מסיבוכים לא ידועים של הנגיף.

בתוך כך, מכון המחקר של קופת החולים "כללית" פרסם מחקר שנערך בחודשיים האחרונים, ממנו עולה כי בינואר נרשמה עלייה של 70% בסיכוי לתחלואה קשה בקרב לא מחוסנים. ההסבר לכך, לפי מכון המחקר, הוא התפשטות המוטציה הבריטית בישראל.

במסגרת המחקר נבדקו שתי קבוצות של עשרות אלפי ישראלים, קבוצה שהכילה אנשים שנדבקו בחודשים אוקטובר-דצמבר, וקבוצה שאנשיה נדבקו בינואר-פברואר. ממצאי המחקר העלו כי בקרב אלו שנדבקו מאוחר יותר נרשמה עליה של 70% בהתדרדרות לתחלואה קשה מאשר בקרב נבדקי הקבוצה הראשונה, ככל הנראה בעקבות התפשטות הזן הבריטי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים