שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » חולי קורונה נפטרו בגלל מחדלי בתי החולים
מדאיג
תחקיר חדש חושף עדויות מצמררות מבתי החולים על הזנחת חולי קורונה וטיפול לקוי שהביא למותם • ד"ר סורוקסקי: "ב־25 שנות עבודתי בטיפול נמרץ לא נתקלתי בטעויות כאלה"
בית החולים וולפסון | צילום: ben_p, שאטרסטוק

בעוד הלך הרוח ברחוב החרדי בשאלת אשפוז חולי קורונה במצב קשה בבתי החולים שנוי במחלוקת, ומתאפיין כוויכוח פנים מגזרי, מתברר כי החשדנות החרדית הופכת בהדרגה לנחלת הציבור הכללי.

רק ביממה האחרונה היתה זו כתבת גל"צ הדס שטייף שפרסמה עדויות קשות ממיטות האשפוז בבית החולים 'הדסה', שתכליתן 'הצלת חיים' ושחרור חולה מבית החולים תמורת בצע כסף.

מטעם בית החולים כמובן הכחישו את ההאשמות ולא חסכו מביטויים קשים נגד הכתבת שפרסמה את הדברים, אלא שהיא בתגובה לכך טענה כי עם פרסום הידיעה המקוממת והמרעישה הגיעו לידיה עדויות דומות התומכות בטענה הכללית כי ישנם גורמים בבתי חולים שבתמורה להעברת מזומנים מיד ליד היו מוכנים לעשות למען המטופל הרבה יותר.

הבוקר היה זה העיתון 'ישראל היום' שחשף כי חלק מחולי הקורונה המונשמים נפטרו לא בגלל מחלתם אלא בגלל טעויות קשות, "מחדלים חמורים וכשלים מתמשכים שנעשו על ידי אחים ואחיות לא מיומנים ולא מנוסים בטיפול בחולים קשה ומונשמים במחלקת הקורונה המיוחדת בבית החולים".

על פי הדיווח, מדובר בבית החולים וולפסון בחולון, שם אירעו מקרים קשים מאוד שעלו בתחקיר פנימי שערך בית החולים באשר לחולי מחלקת הקורונה שנפטרו וזכה לכינוי "מסקנות ולקחים". את העבודה הפנימית ריכז ד"ר אריה סורוקסקי, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים.

מסתבר כי עם סיום הבדיקה והתוצאות המדאיגות פרסם ד"ר סורוקסקי מכתב חסר תקדים שהועבר לידי משרד הבריאות והנהלת בית החולים, בו הוא מציין כי העלאת המסקנות על הכתב במכתב הממוען לידי הגורמים הרלוונטיים הינו מכורח המציאות, שכן בישיבה שנערכה להפקת הלקחים מהטיפול בחולי הקורונה ונועד לחדד את הנהלים, לשנות ולשפר את הנושאים לעתיד ולקראת החורף לא נכחו נציגות הנהלת המוסד.

במכתב הוא מתריע, כי "לא מן הנמנע שבחורף הקרוב נתמודד עם התפרצות כפולה של שפעת עונתית וקורונה, ויש להיערך לגל של חולים מונשמים רבים ולשפר מספר נושאים קריטיים, שאם לא ישופרו – הדבר יעלה בחיי אדם".

יצוין, כי סורוקסקי כבר התריע במהלך התפרצות הגל הראשון מפני כשלים ואמר, "סבלנו קשות מתת כוח אדם של רופאי טיפול נמרץ בכירים ומנוסים, ונאלצנו לחלק את זמננו בין המטלות הרגילות של מענה לחולים הרגילים של בית החולים ובין הטיפול בחולי הקורונה".

לדבריו, חוסר מיומנות של הצוות הסיעודי במחלקת הקורונה בבית החולים "גרם לכשלים בטיפול השוטף בחולים ובהשגחה עליהם". ד"ר אריה סורוקסקי הוסיף במכתבו: "ב־25 שנות עבודתי בטיפול נמרץ לא נתקלתי בטעויות כאלה, והתרחשותן של טעויות כאלה מעידה על מיומנות ירודה ביותר וחוסר מקצועיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים