שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חולצה ספינת הענק שנתקעה בתעלת סואץ
אחרי שבוע
אחרי שבוע של פעולות קדחתניות, צוותי החילוץ הצליחו לשחרר את ספינת הענק שחסמה את אחד מנתיבי השיט החשובים בעולם. עדיין לא ברור מתי נתיב השיט ייפתח שוב לתנועה
תגיות:
הספינה שנתקעה בסואץ

ספינת המשא הענקית Ever Given, שעלתה על שרטון במצב אנכי ובימים האחרונים חסמה את תעלת סואץ, שוחררה על ידי צוותי החילוץ. עדיין לא ברור מתי התנועה בתעלה תחודש, וכמה זמן יידרש עד שיותר מ-450 הספינות שממתינות לעבור בסואץ יוכלו להמשיך ליעדן.

סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הראו כי חרטום הספינה אכן שינה את כיוונו, וכעת ישנו רווח מסוים בינה לבין אחת מהגדות. בצילום נוסף שהופץ בטוויטר נשמעים צהלות שמחה ורעשי הצופר שהשמיעה הספינה עם שחרורה.

אורכה של הספינה כ-400 מטרים ומשקלה כ-224,000 טון. התקווה שהייתה אמש עם רדת החשכה הייתה שהגאות החריגה שצפויה להיות בלילה ביחד עם מאמצי החילוץ יביאו לשחרור הספינה, תקווה שככל הנראה התממשה הבוקר. כעת החילוץ מתרכז במאמץ לשחרר את החרטום שהיה תקוע בצד האפריקאי של התעלה.

עוד דיווחו הבוקר כי המנוע של הספינה פועל בצורה תקינה וכי נערכות הכנות לקראת גרירתה מתעלת סואץ לים הפתוח. מאמצי החילוץ כללו עד כה שימוש בכ-12 ספינות גרר ודחפורים. החברה שבבעלותה הספינה מסרה כי אין חשש לדליפת מזהמים ומסרה ביום חמישי הצהרה שבה נכתב: "אנו מתנצלים בכנות על שגרמנו דאגה רבה לספינות ולגורמים הכלכליים הקשורים אליהן".

רשות התעלה דיווחה אתמול על פינוי של 27 אלף מטר רבוע של חול בעומק של 18 מטר, במאמץ לשחרר את האונייה. במסגרת ניסיונות החילוץ של הספינה, שבוצעו תחת התחזיות הקודרות על האפשרות שייארכו עוד שבועות, אתמול הורה נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי להיערך לפינוי של חלק מהמטען הכבד שנשאה "אבר גיבן".

פיטר ברדובסקי, ראש צוות החילוץ של החברה ההולנדית "בוסקאליס", שמסייעת בחילוץ הספינה שנתקעה בתעלת סואץ, אמר כי אם פעולת החילוץ לא תצליח, יהיה צורך להוציא ממנה את המכולות. "על מנת להזיז אותה, יוחדרו מים מתחתיה כדי להסיר חול וחרס", הסביר.

כ-30% מתעבורת המכולות היומית חולפת דרך תעלת סואץ, שאורכה 193 ק"מ, וכ-12% מכל הסחורות בעולם. לפחות 369 ספינות המתינו לפתיחת הפקק הימי, לרבות מכליות המובילות גז טבעי ונפט. בעקבות התקרית, לפחות 15 ספינות העדיפו לשנות את מסלולן, ולעבור דרך הקצה הדרומי של אפריקה, בשינוי שיאריך את מסען בכשבועיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים