שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חוסל מחבל שניסה לבצע פיגוע ליד אריאל
נס
פלסטיני חמוש בסכין התנפל על חיילת שהייתה בעמדת שמירה בצומת גיתי אבישר בשומרון. הוא נורה ונוטרל בידי כוחות שהיו במקום, מותו נקבע לאחר מכן
סכין, ארכיון | צילום: דוברות המשטרה

מחבל שניסה לבצע היום (שלישי) פיגוע דקירה בצומת גיתי אבישר שליד אריאל נורה במקום – ונהרג. הפלסטיני החשוד ניסה לדקור חיילת בצומת, ובתגובה, חייל שנכח במקום פתח לעברו באש והוא מת.

המחבל הגיע לצומת וניסה לתקוף צמד לוחמים מהגדוד המעורב רם של פיקוד העורף שאבטח את הצומת. המחבל התמקד בלוחמת שהייתה במקום – והחל להתקוטט איתה מטווח אפס תוך כדי שהוא חמוש בסכין וכמעט דוקר אותה שלוש פעמים. הלוחמת הדפה אותו עם קת הנשק תוך כדי שניסה לדקור אותה, ובאותו הזמן מפקד הכוח שמצא זווית בטיחותית לירי – פתח באש לעבר המחבל והרג אותו. שני הלוחמים יצאו ללא פגע.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווח הראשוני, מחבל הגיע לצומת גיתי אבישר וניסה לדקור את מפקד הכוח ולוחמת שפעלו לאבטחת הצומת. הלוחמת בכוח הדפה את המחבל לאחר שניסה לדקור אותה מספר פעמים ומפקד הכוח ששהה בנקודה ירה לעבר המחבל וניטרל אותו. אין נפגעים לכוחותינו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיע לזירת הפיגוע ושוחח עם החיילת שסיפרה לו כי היא חיילת בודדה שהגיע לארץ מאנגליה: "אתם גיבורים בזכותכם נמנע פיגוע הרבה יותר גדול. תושבי השומרון וכל מדינת ישראל מודים לכם", אמר דגן לחיילים.

עם זאת הוסיף דגן: "לפני חודש רצח אסתר הורגן ביער ריחן, אתמול נסיון לינץ בתושב השומרון שיצא לרוץ והיום נסיון פיגוע דקירה בצומת מרכזית וסואנת. התשובה של הממשלה וההנחייה של הדרג המדיני לצבא צריכים להיות פעולה נחושה בתוך הכפרים מהם יוצאים המפגעים בכדי להבהיר שלא נקבל פגיעה בשגרת החיים של התושבים כאן ובטח לא פגיעה בחיי אדם. צריך להפוך את המגמה מול הרשות הפלסטינית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים