שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חוסל מפקד היחידה הרקטית של הגא"פ
צה"ל ושב"כ
בתקיפה של דירת מסתור בעזה חוסלו כמה בכירים במערך הרקטי של ארגון הטרור, בהם סמאח ממלוכ. גם אחיו של בהא אבו אל-עטא, שחוסל לפני שנתיים, חוסל בתקיפה

מוקדם יותר היום (שלישי) בוצעה תקיפה של צה"ל ושב"כ אל עבר דירת מסתור בה שהו מספר פעילים בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני. כתוצאה מפעולה זו סוכל מפקד היחידה הרקטית המיוחדת של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני סמאח עבד אל ממלוכ.

בהודעה משותפת לצה"ל והשב"כ נמסר כי בתקיפה סוכלו פעילים בכירים נוספים מהמערך הרקטי של הגא"פ. הפעילים שסוכלו פיקדו על פיגועי ירי רקטי רבים שביצע הגא"פ , כמו גם בסבב ההסלמה הנוכחי. צה"ל ושב"כ ערוכים להמשיך את המערכה ככל שיידרש באמצעות מנעד רחב של תכניות אופרטיביות.

בנוסף, נפגע מוחמד סלים חסן אבו אל עטא, סגן מפקד חטיבת עזה ומראשי היחידה הרקטית המיוחדת, ואחיו של בכיר הארגון בהאא אבו אל עטא שסוכל בנובמבר 2019 במסגרת מבצע "חגורה שחורה".

דובר צה"ל מוסר עוד כי מוקדם יותר היום, צה"ל תקף מספר יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: לשכתו של מפקד מערך צבאי של ארגון הטרור חמאס, חמ"ל תצפיות, מחסן אמל"ח במתחם סימולטור טילי נ"ט, לשכתו של בכיר חמאס נוסף, ומתחם צבאי של גא"פ.

"ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, וישא בהשלכות לפעולות כנגד מדינת ואזרחי ישראל. צה"ל ערוך למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש כנגד נסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל וריבונותה", נמסר.

חמאס והג'יהאד האסלאמי הודיעו היום כי כמה לוחמים ומפקדים אזוריים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה, במסגרת מבצע "שומר החומות". בסוכנות הידיעות הצרפתית צוטט מקור בג'יהאד האסלאמי שאישר שנהרגו שני מפקדים אזוריים ושלישי נפצע.

הזרוע הצבאית של חמאס אמרה כי "האויב הפציץ מטרה שהיו בה לוחמים שלנו, יש לנו הרוגים ונעדרים". הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי: "התגובה שלנו על פגיעה באזרחים, בלוחמינו ובלוחמי ההתנגדות תהיה קשה ועל האויב לצפות לה בכל רגע".

בגל התקיפה הראשון והשני, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה של חמאס. בגל התקיפות השלישי הותקפו מטרות של חמאס ושל הג'יהאד, ביניהן אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של ארגוני הטרור, שבאחד מהם ממוקם ביתו של מפקד גדוד בחמאס. בנוסף תקף צה"ל את מבנה המודיעין הצבאי של הארגון וכן סיכל כ-15 פעילים של הארגון, בהם בכירים וחוליות שיגור טילי תלול מסלול וטילי נ"ט.

חיסולו של אל-ממלוכ הינו חלק ממבצע "שומר החומות", שבו פתח צה"ל לנוכח הירי הכבד לעבר ישראל מהרצועה. במסגרת המבצע תקף הצבא כ-150 יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו: ביתו של מפקד גדוד בארגון חמאס, מבנה המודיעין של הארגון, שני משגרי רקטות, חוליית משגרי נ"ט, שתי עמדות צבאיות ופעילי טרור של חמאס ברצועת עזה. במקביל, אישר שר הביטחון גנץ לגייס כ-5,000 חיילי מילואים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים