שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פשרה או פרישה? 'חוסן לישראל' תכריע
דיון חירום
חילוקי דעות בין חברי 'חוסן לישראל' בשאלה האם לפרוש מהממשלה בתום פקיעת האולטימטום בענין התקציב, או 'לסתום את האף' עד למשבר הבא? • המפלגה תכנס היום דיון חירום
בני גנץ | צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ

מפלגת 'חוסן לישראל' בראשות שר הביטחון בני גנץ תתכנס היום לישיבה טעונה ומורכבת, שתעסוק בהמשך זהותה ודרכה בממשלה ובפוליטיקה.

באופן חריג, הישיבה תהיה מורכבת מחברי 'חוסן לישראל', מפלגתו של בני גנץ, כאשר חברי סיעת 'דרך ארץ', הנדל והאוזר, כמו גם מרכיבי מפלגת העבודה – לא ישתתפו בה.

מטרת הישיבה היא דיון בהמשך דרכה של המפלגה בכל הקשור למשבר מול הליכוד, כאשר בין חברי המפלגה שורר מתח רב ואף יריבות בשאלה האם לפי שעה יש 'לסתום את האף', לוותר על האיומים בפירוק הממשלה ולהמשיך להיות חלק מהקואליציה, מתוך הבנה כי גרירת המדינה לבחירות תשלח את 'חוסן לישראל' הישר אל דפי ההיסטוריה – או שמא כאקט של נקמה בנתניהו, לפרק את הממשלה ולתמוך בממשלה אלטרנטיבית – גם אם יהיה זה בראשות נפתלי בנט.

הדעות במפלגה חלוקות, כאשר ישנם לא מעט חברים המעדיפים את מתכונות הממשלה הנוכחית, על אף היריבויות התכופות בין הצדדים.

אתמול דיווחה דפנה ליאל, כי לראשונה ישנם במפלגה גם קולות שקוראים להגיע לפשרה. לדחות בכחודש ימים את האולטימטום על התקציב (שמסתיים הבוקר) ולנסות להגיע להבנות עם הליכוד. "המצדדים בגישה זו מאמינים שעדיף לשחק על הזמן ולקוות להתפתחויות חיוביות כי הליכוד ממילא לא יתקפל. זה יהיה מבחן אחדות מאד מעניין לסיעה", כתבה ליאל.

לדבריה, הקושי המרכזי נעוץ בעובדה שרוב חברי כחול לבן היו מוכנים ללכת לבחירות עכשיו אם מבטיחים להם שבכך יסתיים שלטון נתניהו והם יהיו חתומים על זה. "אף אחד שם כבר לא בונה על רוטציה. הבעיה שלהם היא שהסקרים מראים שיש סיכוי גדול שתוקם ממשלת ימין צרה וזו האופציה הגרועה ביותר מבחינתם", הוסיפה.

בטורו השבועי בסוף השבוע ב'ידיעות', העלה הכתב הפוליטי עמית סגל שלושה תאריכים במהלך החודש הקרוב שעלולים להתברר כמכוננים בשאלת ההליכה לבחירות אותם הוא מגדיר כ'חורצי גורלות'. "בגלל שלושה תאריכים החודש הבא יהיה החודש שבו ייחרצו גורלות, האם אנחנו בדרך לבחירות: 3 בנובמבר, 8 בנובמבר, 17 בנובמבר".

לדברי סגל, "ב-3 בנובמבר תבחר אמריקה נשיא חדש. מהפך דמוקרטי, כך גורסת המוסכמה המקובלת, יקשה מאוד על נתניהו את ההליכה לבחירות. עם ביידן בבית הלבן אי אפשר יהיה לתזמן הסכמי שלום או מבצעים צבאיים בעיתוי שמשתלב עם דרישות קמפיין הליכוד".

"חמישה ימים אחר כך תחל בדיוניה הוועדה הבוחרת את פרקליט המדינה". ממשיך סגל בהערכותיו, כשהוא מציין כי "המוסכמה המקובלת היא שמרגע שזו תגבש מועמד, בג"ץ לא יאפשר לממשלה להימנע מהצבעה עליו. אם נתניהו רוצה למנוע את איוש התפקיד באחד מנאמני מנדלבליט הוא חייב לפזר את הכנסת קודם לכן".

"התאריך האחרון הוא ה-17 בנובמבר, בו תבחר ועדה מטעם הכנסת יועץ משפטי – פעם זה היה עוד תפקיד, אבל פסיקות בג"ץ הפכו אותו לבעל מעמד חוקתי של ממש".

להערכת סגל, "אם ייבחר, למשל, המשנה ליועמ"ש רז נזרי, המשמעות ברורה: השר ניסנקורן יוכל לעשות במשרד המשפטים בקטנה מה שעשה הנשיא טראמפ בגדול בבית המשפט העליון: לבחור פרקליט מדינה, שני משנים ליועמ"ש, ולקבע את זהות צמרת המשרד לשנים רבות. נשיא, פרקליט ויועץ ישפיעו על מועד הבחירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים