שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » חוקרים סינים מצאו כי נגיף הקורונה מקורו בהודו
מחקר בע"מ
סין לא מוותרת להאשמות כי נגיף הקורונה פרץ בשטחה ומפרסמת מחקר חדש שטוען כי מקור נגיף הקורונה הוא בכלל מהודו וכי מזג האוויר החם הביא להתפשטותו • מדע בע"מ
קורונה בסין | צילום: Graeme Nicol, שאטרסטוק

שנה חלפה מאז פרץ נגיף הקורונה אל חיינו, וסין עדיין לא אמרה נואש מהניסיון להסיט את אור הזרקורים שהופנו אליה, לעבר מדינות אחרות.

כעת טוענים מדענים מ'האקדמיה הסינית למחקר' כי הם הצליחו להתחקות אחר מקור הנגיף, כשהממצאים שהעלו מוכיחים כי מקור הנגיף בכלל מהודו, שם פרץ אצל בעלי חיים, שהעבירו אותו לבני אדם לאחר שתיית מים מזוהמים.

יצוין, כי במהלך החודשים האחרונים התפרסמו מספר 'מחקרים' על ידי חוקרים סיניים שניסו להטיל את האחריות להתפשטות הקורונה על מספר מדינות, ובהן ארצות הברית ואיטליה. החוקרים הסתמכו על ניתוח ביולוגי המצביע על התהליכים שעברו הנגיף, בניסיון להתחקות אחר עקבותיו.

עורכי המחקר יצאו מנקודת מוצא כי איתור המוטציה המקורית של הנגיף היא הדרך היחידה לקבוע את מקורו, כאשר לא פחות מ-8 מדינות עלו ב'תגלית' המדעית הסינית כמי שאחראיים למעשה ל'חממה' שטיפחה את הנגיף ובעצם התפשט הנגיף לעולם.

8 המדינות הן: ארה"ב, יוון, הודו, צ'כיה, איטליה, בנגלדש, סרביה ורוסיה כמקור הנגיף האמיתי. עם זאת, מיקוד המחקר עוסק בהודו ובנגלדש, שכן השרב הקיצוני ששרר במדינות אלו, במיוחד ב-2019, היוו תנאי אקלים מושלמים להתפתחות הנגיף והתפשטותו באמצעות מים מזוהמים שגרמו להעברת הנגיף מבעלי חיים לבני אדם.

בתסקיר שפרסמו מסבירים החוקרים, כי במהלך 2019 נרשם גל החום השני והארוך ביותר בהיסטוריה בצפון מרכז הודו ופקיסטן, שלדבריהם הביא למשבר מים חמור באזורים אלו והביא את חיות הבר לנהל מאבק על חייהם – ומטבע הדברים לייצר תלות בבני אדם וזה מה שהביא להתפשטות הנגיף בעולם.

ועדיין מן המקום לציין כי בין צבאות סין והודו שוררת מתיחות רבה וארוכת שנים, כך שעל חילופי האשמות להילקח בפרופורציות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים