שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » חוקרי המשטרה פשטו על מועצת גבעת זאב
האסון בקרלין
היום יזומן לחקירה ראש המועצה המקומית יוסי אברהמי, לצד בכירים נוספים במועצה. גורמים בחסידות קרלין יזומנו גם כן למתן עדות. אישור בקריצה של ראש המועצה"
תגיות:
המשטרה בזירת האסון בקרלין | צילום: דוברות המשטרה

היחידה לחקירות הונאה במחוז תל אביב פתחה בחקירת אסון קריסת הטריבונה בבית הכנסת בגבעת זאב שהוביל למותם של שני צעירים ופציעתם של קרוב ל-200 בני אדם. חוקרי המשטרה פשטו בצהריים (שלישי) על מועצת גבעת זאב כחלק מחקירת האירוע – כך דווח ב'כאן חדשות'. היום יזומן לחקירה ראש המועצה המקומית גבעת זאב יוסי אברהמי, לצד בכירים נוספים במועצה. גורמים בחסידות קרלין יזומנו גם כן למתן עדות.

גורם בכיר במועצה המקומית גבעת זאב שצוטט ב'חדשות 12' אמר כי "אירוע בסדר גודל כזה לא יכול היה להתרחש בלי אישור 'בקריצת עין' של ראש המועצה שנבחר בתמיכת אנשי החסידות. למועצה המקומית גבעת זאב היו את הכלים למנוע את קיום האירוע, אך לא הוצא צו סגירה". בחסידות קרלין מאשרים כי אכן קיבלו "אישור רשמי לקיומו של האירוע".

על פי עדויות, במהלך השבוע האחרון התקיימו ביקורים של ראש המועצה אברהמי, ממונה הבטיחות דודי זקן, מהנדס המועצה וגורמים נוספים שהתרשמו מאתר הבנייה שאליו הגיעו מאות חסידים לחגיגת השבועות. ביום רביעי, 12 במאי, כשבוע לפני האסון – התקיים "כנס הסברה" בתוך המתחם שבו אירע האסון ובסמוך אליו צפויים להיבנות יחידות דיור חדשות. הכנס התקיים בחצר ביתו של חבר המועצה שמעון בריזל, שמשתייך בעצמו לחסידות קרלין.

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לאסון בגבעת זאב, חוקרי יחידת ההונאה של מחוז ת"א ממשיכים באיסוף הממצאים במקום האירוע, לצד תיעוד וניתוח ראיות ע"י חוקרי הזיהוי הפלילי במקום, לבחינת הנסיבות. כאמור, החקירה מנוהלת ע"י צוות חקירה מיוחד שהוקם ביחידת ההונאה של מחוז ת"א בליווי קצין האח"מ המחוזי-נצ"מ דוד שריקי ובהמשך ייערך דיון בפרקליטות מחוז י-ם, בהתאם".

קצין האח"מ של מחוז ת"א נצ"מ דוד שריקי אמר בזירה כי "חקירת קריסת הטריבונה הוטלה על מחוז תל אביב, החקירה תנוהל באמצעות היחידה להונאה במחוז תל אביב. היום הגענו עם צוותי חקירה לכאן, גם להתרשם מהזירה ביחד עם נציגי הפרקליטות בירושלים, גם לאסוף ממצעים ומסמכים, בהמשך תתואם ישיבה עם פרקליט מחוז ירושלים להמשך החקירה".

בתוך כך, בית משפט השלום ת"א הוציא צו איסור פרסום בתיק מס': 386865/2021 הנחקר ביחידת ההונאה במחוז ת"א, שעניינו חקירת האירוע בגבעת זאב. הצו אוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה ותוקפו עד לתאריך 23.5.21.

המשטרה בזירת האסון בקרלין | צילום: דוברות המשטרה
המשטרה בזירת האסון בקרלין | צילום: דוברות המשטרה
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים